• Anonym (?)
    Äldre 10 Feb 10:55
    2170 visningar
    35 svar
    35
    2170

    telefon buggad!

    min telefon är buggad, kan man se någonstans vem som buggar telefonen?

  • Svar på tråden telefon buggad!
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 11:31
    #2
    Långbenopluto skrev 2019-02-10 11:04:17 följande:

    Buggad? Av polisen? Eller av vem?

    Kan ens privatpersoner göra det?


    tror inte privatpersoner kan göra det om dom inte haft tillgång till ens telefon någon gång och installerat någon app. Så troligtvis är det av polisen
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 11:36
    #4
    Anonym (intresserad) skrev 2019-02-10 11:32:50 följande:

    hur vet du att den är buggad?


    har fått tecken på det
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 13:10
    #9
    Chattisen skrev 2019-02-10 13:04:13 följande:

    Hela den här sidan är osäker, du har aldrig funderat på det?!


    vad menar du med det, menar du att någon här skulle kunna bugga min telefon och på det sättet få reda på mitt namn och vem jag är?!
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 13:10
    #10
    Anonym (Vc) skrev 2019-02-10 11:49:04 följande:

    Säker på att det inte är du som är paranoid bara?


    säker
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 17:47
    #15
    Aikido skrev 2019-02-10 17:33:35 följande:

    Gå in på polisen.se/avlyssnad. Där kan du knappa in ditt telefonnummer och är du buggad får du reda på det och anledningen. Är du inte buggad kommer du att bli det efter besök på sidan.


    varför blir man buggad efter besök på sidan?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 17:53
    #18
    Aikido skrev 2019-02-10 17:51:46 följande:

    Jag får tyvärr inte tala om varför.


    det låter väldigt skumt..
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 19:42
    #20
    Anonym (Folie) skrev 2019-02-10 19:07:28 följande:

    Du slår in telefonen i folie, de stänger ute buggningsignalerna. Men tänk även på att slå in fönster och dörrar i folie så signalerna inte tränger in i lägenheten. Du kan fortfarande prata i telefon men just de där signalerna buggning går på störs. 


    måste bli jobbigt att ha telefonen i folie hela tiden. Finns det inget annat sätt?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 12:32
    #23
    Anonym (Civilingenjör inom elektroteknik) skrev 2019-02-11 01:27:30 följande:

    De driver med dig nu, men det beror på att de inte tror på att du är buggad.

    Finns det någon som skulle vilja bugga din telefon? Har den personen haft tillgång till din telefon? Har ingen haft tillgång till telefonen är du inte buggad.


    det där med att man ska använda folie har jag hört förut så det tipset är korrekt och inget de driver om. Nej ingen har haft tillgång till telefonen men man vet ju aldrig om någon kan bugga den ändå.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 07:37
    #28
    Anonym (Civilingenjör inom elektroteknik) skrev 2019-02-12 01:26:41 följande:

    Jag inbillar mig att det krävs en organisation med resurser för att bugga en telefon utan att ha tillgång till den. Det finns visserligen suspekta appar och websidor som kan installera en buggningsfunktion, men de är ju svåra att rikta mot en speciell person.


    behöver ju inte vara en privatperson som buggat den, kan lika gärna va polisen eller någon annan myndighet.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 08:24
    #30
    Anonym (Travolta) skrev 2019-02-12 08:06:36 följande:

    Oj. Du är sjuk min vän och behöver hjälp för att ta dig ur detta.

    För att våra myndigheter skall få avlyssna en telefon krävs det fängelse i minst två år på straffskalan.

    Har du gjort dig skyldig till något som skulle kunna tilldra sig myndigheternas intresse?

    Förmodligen inte.

    Det du upplever är dålig täckning/signal och kanske en fullbelagd basstation. Att man kan råka ut för dålig täckning vilket kan förvränga ljudet och ge ekoeffekter kan bero på lite olika orsaker. Allt från att din telefon är trasig efter kanske ett fall i golvet. Till att närmaste basstation är fullbelagd och får spärr. Då kopplas ditt samtal till en annan station som kanske ligger längre bort och därmed får din telefon svårare att kommunicera med förvrängt ljud som följd.

    Prova att ringa samtal utomhus och i en annan stadsdel. Förmodligen får du mycket bättre ljud utan förvrängning av ljudet.

    Till slut: Att linda in telefonen i folie gör det ännu värre. Signalerna få ännu svårare att ta sig fram. 

    sv.wikipedia.org/wiki/Avlyssning


    har inte sagt att det är ljudkvalitén som får mig att misstänka detta. och ja jag vet att avlyssningar bara sker för misstänka brott som ger minst 2 års fängelse, men det krävs bara att man är SKÄLIGEN misstänkt för ett sånt brott för att bli avlyssnad dvs den lägre misstankegraden. Det räcker alltså egentligen med att någon anmäler mig för något allvarligt som hen TROR har hänt så är man skäligen misstänkt och kan därmed bli avlyssnad. Jag har inte begått något brott så jag kommer inte bli dömd för något men att man är oskyldig hindrar inte att man från första början blir skäligen misstänkt för något som senare avskrivs.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 10:01
    #32
    Anonym (Travolta) skrev 2019-02-12 09:55:35 följande:

    Nej det behövs mer än att någon random snubbe anmäler dig för att dra igång en avlyssning.

    Sök hjälp nu. Du mår inte bra.


    nej det krävs inte mer om det handlar om något allvarligt.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 13:17
    #34
    Anonym (Civilingenjör inom elektroteknik) skrev 2019-02-12 22:13:52 följande:

    Om polisen eller en annan myndighet avlyssnar din telefon så märks det inte. Vad är det för "tecken" du har på att du är avlyssnad?


    vill jag inte gå in på men det är goda tecken för att misstänka
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 22:18
    #35
    Anonym (Travolta) skrev 2019-02-12 09:55:35 följande:

    Nej det behövs mer än att någon random snubbe anmäler dig för att dra igång en avlyssning.

    Sök hjälp nu. Du mår inte bra.


    idag hörde jag om en ny lag som ska göra det lättare för polisen att avlyssna telefoner på oskyldiga om det bara finns minsta lilla misstanke riktad mot personen om jag förstått det rätt..
Svar på tråden telefon buggad!