• Anonym (Anonym tjej)

    Vad ska jag skriva till mitt ex?

    Jag o mitt ex gjorde slut för ungefär 2 veckor sedan, han dumpade mig. Vi har haft lite kontakt till och från efter det men aldrig träffats irl. Vi skrev på sms i förrgår och då skrev han att han ville vara för sig själv ett tag men att vi kunde ses eller prata om ett tag. Hur länge ska jag vänta innan jag skriver? Vill inte störa honom i onödan nu när han typ sa att han ville ha kontakt om ett tag, men hur länge är ett tag? Och vad ska jag skriva? Ska jag skriva en lång text om hur mycke jag älskar honom eller ska jag hålla det kortfattat o bah ?hej, vill du ses i helgen? :)? ?

  • Svar på tråden Vad ska jag skriva till mitt ex?
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Du vill ha honom tillbaka eller?

    Vad var anledningen till att han gjorde slut?

  • Anonym (M)

    Det bästa är att ni inte har någon kontakt överhuvudtaget.

    Han har gjort slut med dig.

    Acceptera. Läk. Gå vidare.

    Jag förstår att du mår dåligt nu men klyschan det går över stämmer! Det går över!!

    Ingen kontakt!!

  • Anonym (Anonym tjej)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-02-10 11:19:19 följande:

    Du vill ha honom tillbaka eller?

    Vad var anledningen till att han gjorde slut?


    Han gjorde slut för att han behövde få ordning på sitt liv, han hade inget jobb osv. Ja jag vill ha tillbaka honom.
  • Anonym (Nej)

    Han vill ha tid så ge honom tid. Kontakta honom inte, sitt inte heller och vänta på att han ska kontakta dig. Han kontaktar dig i sinom tid om det är vad han vill. Just nu har han ju vart tydlig med att han inte vill ha ett förhållande och ingen kontakt. 

    Självklart mår du dåligt, ge dig själv tid att göra det men vänta inte på att han ska ringa. Satsa på dig själv, dina vänner, ditt jobb och hobbys. Hitta något som gör att du mår bra utan honom. 

  • Anonym (mmm)

    Vänta och åt honom ta iniativet. Risken är annars att han ser dig som lite tjatig 

  • OlgaElvira
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2019-02-10 11:27:16 följande:

    Han gjorde slut för att han behövde få ordning på sitt liv, han hade inget jobb osv. Ja jag vill ha tillbaka honom.


    Han vill ha kontakt om ett tag. Låt honom ta initiativet till den kontakten med ett mail, SMS eller telefon, inte bara ett hej på stan eller hälsning via en kompis. Om hannenadevad han sa så kommer han att ta kontakt, om inte så var det endaste tröstande fras, sånt man säjer bara. Under tiden gör du sånt som ger dig energi det gör att du mår bra nu mem också att en eventuell framtida relation blir sundare. Lycka till, ingen dag stannar också detta går över.
  • Drottningen1970

    Om han vill ha kontakt så kommer HAN att ta den kontakten. Om han inte vill kommer han inte kontakta dig och kommer heller inte att uppskatta att du tar den kontakten när han uttryckligen sagt att han vill pausa er kontakt.

    Under tiden är det upp till dig att avgöra hur länge du vill sitta p glo på en tyst telefon.

    Personligen skulle jag leva vidare som om det var slut för gott och absolut inte sätta mig själv i nåt slags viloläge i väntan på att någon annan skulle behaga höra av sig.

    Rent generellt är det så att uttalanden i typ med: jag behöver paus för att reda upp mitt liv är ett rätt lamt försök att glra slut utan att såra fast det i grund och botten handlar om att han inye vill vara ihop med dig oavsett omständigheter i livet.

  • Anonym (Olalaa)

    Jadu, jag gjorde slut med mitt ex för 5 månader sen. Den senaste veckan så har jag inte hört av mig något alls.

    Det var hon som gjorde slut, vill hon ta upp kontakten så är det fine med mig. Vi har endast kontakt när det något som gäller barnen.

    Så mitt råd är att inte skriva alls. :)

  • Anonym (Svepskäl)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2019-02-10 11:16:08 följande:

    Jag o mitt ex gjorde slut för ungefär 2 veckor sedan, han dumpade mig. Vi har haft lite kontakt till och från efter det men aldrig träffats irl. Vi skrev på sms i förrgår och då skrev han att han ville vara för sig själv ett tag men att vi kunde ses eller prata om ett tag. Hur länge ska jag vänta innan jag skriver? Vill inte störa honom i onödan nu när han typ sa att han ville ha kontakt om ett tag, men hur länge är ett tag? Och vad ska jag skriva? Ska jag skriva en lång text om hur mycke jag älskar honom eller ska jag hålla det kortfattat o bah ?hej, vill du ses i helgen? :)? ?


    Skriv inget
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2019-02-10 11:27:16 följande:
    Han gjorde slut för att han behövde få ordning på sitt liv, han hade inget jobb osv. Ja jag vill ha tillbaka honom.

    Jag tror inte alls det var anledningen, tror det mer är ett svepskäl
  • hellothere87

    Gå vidare och sluta bete dig som en omogen 12-åring. Att han anger sin livssituation som anledning till varför han dumpa dig är givetvis hittepå eftersom han är en liten fegis.

Svar på tråden Vad ska jag skriva till mitt ex?