• Bandyfin

    49 år och kanske gravid

    Vill bara lyfta en fråga i detta härliga öppenhjärtliga forum ???? och se om någon har upplevt detsamma. Jag har en dotter på 25 år och en son på 4 år och redan när jag fick honom var jag ju inte direkt ung heller 43 år men han var jätteefterlängtad. Fick kämpa med sambon för att överhuvudtaget få till honom så det är en gåva såklart ???? Saken är den att senaste åren hade jag kunnat tänkt mig en till men sambon har sagt Aldrig mer. Han har redan tre barn före 4 åringen som är vuxna. Samtidigt har vi inget skydd och det vill han inte ha men förlitar sig på att jag är 49 och inte fertil som han säger risken är liten. Jag vet inte hur fertil jag är jag tränar äter bra och tar en del hälsokost för hormoner osv. Chansen för att bli med barm är liten men varje månad sista tre åren har jag hoppats att det ska ta sig. Igår på Bim+2 testade jag med clearblue ögglissningstest var de enda jag hade hemma och så brukar jag göra för jag nånstans hört att de kan ge utslag vid graviditet och hade ändå många hemma. Höll på ramla baklänges när det visar en glad gubbe. Googlade snabbt vad detta innebär Allrså varje månad har jag letat tecken och fått massa som tytt på grav, men denna månad letade jag inte och har inte ett tecken alls mer än ont i ryggslutet. Ville inte tro att de kan vara positivt grav test och testade därför igen på dagen men då uppenbarade sig ingen glad gubbe på ål testet. Vad tror ni, visar det positivt igår för att jag snart ska få mens eller varför annars? Och varför isåfall negativt idag Ännu mer förvirrad nu.

Svar på tråden 49 år och kanske gravid