• Anonym (Övertolkar jag?)

    Min man försöker lära mig saker (vill han skiljas?)

    Jag har märkt att min sambo på senare tid försöker lära mig en massa saker. Som hur man betalar en räkning, hur man lägger upp en månadsbudget, hur man byter ett däck på bilen, hur man gör när bredbandet inte funkar, hur man löser en propp i vasken, hur mycket pengar har vi och hur kommer jag åt dem, osv. Han har även skrivit över halva bostaden på mig. Som gåva. Bara utifall att...utifall vadå?

    Varenda grej som han gör vill han att jag skall lära mig av någon anledning. Varför vill du lära mig det här? Frågar jag. För att det är viktigt att du kan det älskling. Varför? För att jag älskar dig och jag vill att du skall kunna klara dig om något händer med mig. Väldigt kryptiskt. Vad skulle kunna hända med dig? Jo jag skulle kunna bli överkörd eller få cancer och dö så det är viktigt att du kan detta.

    Det är som att han förbereder mig på att dumpa mig så att jag klarar mig själv. vad hade ni tyckt om detta?

  • Svar på tråden Min man försöker lära mig saker (vill han skiljas?)
  • Anonym (K)

    Kan du inte betala er räkning eller byta en propp innan han visade dig?

  • K med lilla E

    Men allt det där kan väl varje normalbegåvad människa?

  • Anonym (Bosse)

    I ditt ställe hade min oro snarare varit om han är allvarligt sjuk och vill förbereda dig för sin kommande bortgång... jag hoppas jag har fel men det var det första jag tänkte.

  • Gryntroll
    Anonym (Bosse) skrev 2019-02-10 17:12:20 följande:

    I ditt ställe hade min oro snarare varit om han är allvarligt sjuk och vill förbereda dig för sin kommande bortgång... jag hoppas jag har fel men det var det första jag tänkte.


    Precis vad som ploppade upp i mitt huvud också... Jag hoppas vi har fel. 
    TS, är han deprimerad? Fysiskt sjuk? 
  • Anonym (oroande)

    Håller med övriga.
    Vill han skiljas skulle han inte brytt sig om att lära dig det där.
    1) Han är allvarligt sjuk i tex cancer.
    2) Han planerar självmord
    3) Han är trött på att vara den enda som gör sådana saker i hemmet.

  • Anonym (?)

    Samma här... undrar om han är sjuk eller rädd för att nått ska hända honom, :(

  • Anonym (Övertolkar jag?)
    Anonym (K) skrev 2019-02-10 17:10:20 följande:

    Kan du inte betala er räkning eller byta en propp innan han visade dig?


    Nej.
    Anonym (?) skrev 2019-02-10 17:21:47 följande:

    Samma här... undrar om han är sjuk eller rädd för att nått ska hända honom, :(


    Hade han vart sjuk hade han väl sagt det? Vad skulle han vara rädd för...han är inte med i maffian eller jobbar med något farligt.

  • Fiona M

    Tycker det låter som om han oroar sig för att du inte klarar vardagen om det händer honom något. Behöver inte betyda att han är sjuk, och bra att du lär dig.

  • Anonym (?)
    Anonym (Övertolkar jag?) skrev 2019-02-10 17:29:51 följande:

    Nej.Hade han vart sjuk hade han väl sagt det? Vad skulle han vara rädd för...han är inte med i maffian eller jobbar med något farligt.


    Men herregud... nått är det ju! Uppenbarligen. Ta reda på vad till du får ett tydligt svar.

    Det kan också vara som någon sa innan att han faltiskt tycker du ska kunna dessa saker, som en jämställd vuxen.
Svar på tråden Min man försöker lära mig saker (vill han skiljas?)