• Anonym (förvi­rrad)
    Äldre 10 Feb 18:37
    2565 visningar
    33 svar
    33
    2565

    Stel efter sex men vill hålla kontakten?

    Jag träffade en kille för någon vecka sedan och vi började prata flitigt och väldigt mycket, ohämmat och bestämde då att vi skulle träffas. Sagt och gjort så går allt skitbra, det flyter på och det är som innan, ohämmat och kvällen slutar med att vi hamnar i säng med varandra, inte ens då är det stelt utan vi fortsätter som vanligt. 

    Jag är van att killarna slutar höra av sig efteråt då de oftast fick de dom ville men den här killen hörde av sig dagen efter och jag märker att det på något sätt bara blivit stelt? Jag fortsätter som vanligt men det här är också väldigt nytt för mig att ha sex med en kille och sen faktiskt HÅLLA kontakten efteråt om det inte är så att man är på G till förhållande, det här var i min åsikt bara menat för just sex! 

    Han fortsätter skriva trots att det är stelt vilket får mig att fundera på vafan det är som händer, vill han mer? Hur kan jag på ett smidigt sätt lätta upp stämningen för det blir ju bara mer awkward att driva på samtalen om det är stelt eller är det bara jag som tänker så ? 

    Jag har försökt referera till saker som vi pratade om den kvällen för att lätta upp samtalen men samtidigt komma in på lättare spår men försöker inte för mycket men det är som att samtalen bara hej hopp blev ytligare och lite mer tvungna. Hur hade ni gjort för att lätta upp stämningen utan att det blir för mycket ? 

    Vill förtydliga att jag förväntade mig att det bara skulle vara sex med detta men han är en skit bra och underbar kille så hade ju inte haft någonting emot om det blivit mer! :) 

  • Svar på tråden Stel efter sex men vill hålla kontakten?
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 22:18
    #21
    Anonym (mini) skrev 2019-02-12 22:06:48 följande:
    Kan ni inte ta en öl? Han kan va blyg. 

    Men visst, magkänslan stämmer säkert. Trist.
    Visst skulle vi och det skulle nog vara hur bra som helst för det är väl lättare att känna av och ta in när man sitter face2face istället för nu. Det kan fortfarande ändras, jag har ingen aning men vet också att han hade ett år där han jobbade på sig själv så kan ju mycket väl vara så att det här är första gången på 1 år som han "träffar" någon, jag vet inte ! 

    Trist ja, absolut!
  • Äldre 13 Feb 01:47
    #22
    Anonym (Been there) skrev 2019-02-11 11:53:04 följande:
    Vilken djupgående och ovanligt formulerad analys. Har nog aldrig tänkt på det så att sex kan störa en naturlig anknytningsutveckling, men du är nog något viktigt på spåren här. För det är ju exakt vad som händer i de flesta fall där kvinnor går hem med män och har sex första kvällen trots att vi lever på 2000-talet.

    Det intressanta är ju egentligen varför det är så?

    Sex skulle ju lika gärna kunna föra personerna närmre och förenkla intimiteten som ju händer i de fall där ömsesidig kärlek uppstår, något jag varit med om mer än en gång faktiskt. Men i de fallen har det funnits en uppvaktningsperiod innan som ofta varat flera månader...kanske därför sex vid första mötet inte förstörde något utan snarare fördjupade?

    Men om det är så som du säger, så är ju det sexuella mötet så extremt avgörande för hur en känslomässig relation ska utvecklas, att det nästan förlorar sin magi, på samma sätt som om man öppnat julklapparna före julafton och sen lagt dem öppnade under granen för att leka med på stora dagen. Det blir svårt att känna samma entusiasm när omslagspappret är borta. Det var liksom i pappret som magin satt eller i själva ceremonin!

    Till din punkt 2; vill jag uppmärksamma dig på av egen erfarenhet att du här nästan lägger skulden på kvinnan som om att "såna där" killar går omkring med en skylt i pannan där det står "Player"? Så är inte fallet kan jag intyga. Det är helt omöjligt att veta hur en man kommer reagera efter sex baserat på hans beteende och vad han skrivit i text innan mötet. Ofta är killar slipade i spelet och vet hur man får en kvinna intresserad och spelar ut ömhetskortet ganska övertygande.

    I de allra flesta fall vore det ju högst naturligt att vilja träffa en person igen som det känns bra med, iallafall funkar kvinnor så. Men tyvärr gör inte män det vanligtvis, däri uppstår förvirringen och obalansen och alla frågetecken.

    Bara för man vill träffa någon igen efter en härlig upplevelse och fått uppvarvade, positiva känslor är inte samma som att man har blivit kär, vilket många män tycks tro och drar fort de sprutat.

    Varför kvinnor tvingas uppträda som trasmattor som du skriver, är ju pga att de i och med att de vill ha fortsatt kontakt och ligga igen hamnar i underläge. Vill inte killen så blir det inget. Detta är inte att bete sig som en trasmatta. Men för att få ha sex igen bygger ju på samtycke från mannen. I alla situationer där den ena vill mer har den andra makten..inte konstigare än så.
    Nja, jag tänker inte att det första sexuella mötet behöver vara superlyckat, men jag tror att det finns en möjlighet att det blir stelt och konstigt om man hoppar i säng för tidigt, helt enkelt. Men alla är ju olika, så man får väl känna efter själv vad som passar en.

    Sen tänker jag att magin i paketen på julafton är ju att man sett framåt mot dem så länge. Om man vill grunda för en långsiktig relation så är det nog inget fel med att hålla på sexet ett tag, utan gå och undra lite om och hur det ska bli. 

    Jag skäms för mitt kön när jag tänker på killar som beter sig som ryggradslösa kräldjur och inte ens vågar göra slut utan bara går upp i rök efter att ha inlett en relation som slutat med sex. Jag ger inte kvinnan skulden till det, men jag tänker att TS kan ha strategier för att minska sannolikheten för det scenariot om hon själv vill och tycker det är ett problem. Nej, det är nog inte lätt, men jag tror den typen ofta inte är beredd att vänta hur länge som helst. Jag är ingen moraltant, så alla får ha sex när och hur de vill för min del, men ur ett strategiskt perspektiv tror jag att man kan vinna på att ta det lugnt med sexet ett tag. Men det är varje persons eget val. Och vilket man än väljer är man varken bättre eller sämre.

    Trasmatta var kanske inte den bästa formuleringen, men det finns många kvinnor (kan man utläsa från många trådar här på FL)  som helt sätter fokus på vad mannen vill och vrider sig nästan ur led för att försöka få personen på kroken. Det brukar få en omvänd effekt. Fick en sådan uppfattning om TS i trådstarten, men det stämmer kanske inte in på henne trots allt.
  • Anonym (mini)
    Äldre 13 Feb 07:29
    #23
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-02-12 22:18:12 följande:
    Visst skulle vi och det skulle nog vara hur bra som helst för det är väl lättare att känna av och ta in när man sitter face2face istället för nu. Det kan fortfarande ändras, jag har ingen aning men vet också att han hade ett år där han jobbade på sig själv så kan ju mycket väl vara så att det här är första gången på 1 år som han "träffar" någon, jag vet inte ! 

    Trist ja, absolut!
    Alltså vanligen är det, "he just not that into you", men denna gång tycker jag det finns en liten chans att hans ovilja att va djup handlar om att han behöver smälta info. Har varit med om det själv.

    Dvs, visst, känslan brukar jag få när killen tagit ett steg tillbaka, men denna kille pratar ju fortf med dig, så han inte tagit alla steg tillbaka. Så jag tycker, ge det lite tid till och satsa på att träffas. Och tänk inte på det fram tills ni träffas.
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 07:41
    #24
    Anonym (mini) skrev 2019-02-13 07:29:30 följande:
    Alltså vanligen är det, "he just not that into you", men denna gång tycker jag det finns en liten chans att hans ovilja att va djup handlar om att han behöver smälta info. Har varit med om det själv.

    Dvs, visst, känslan brukar jag få när killen tagit ett steg tillbaka, men denna kille pratar ju fortf med dig, så han inte tagit alla steg tillbaka. Så jag tycker, ge det lite tid till och satsa på att träffas. Och tänk inte på det fram tills ni träffas.
    Ja det låter inte helt osannolikt! Så får nog göra så att jag väntar ! :) 

    Förhoppningsvis kan vi träffas snart och känna efter då och hade det då varit stelt utav bara fan så får man ta det då. 

    Men jag känner väl att han kliver tillbaka och är lite försiktig, som att han inte vågar/vill säga för mycket och sen kliver han fram och "jäklas" som vanligt! Vi får se, tack Mini ! Du är till stor hjälp ! 
  • Anonym (mini)
    Äldre 13 Feb 07:53
    #25
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-02-13 07:41:20 följande:
    Ja det låter inte helt osannolikt! Så får nog göra så att jag väntar ! :) 

    Förhoppningsvis kan vi träffas snart och känna efter då och hade det då varit stelt utav bara fan så får man ta det då. 

    Men jag känner väl att han kliver tillbaka och är lite försiktig, som att han inte vågar/vill säga för mycket och sen kliver han fram och "jäklas" som vanligt! Vi får se, tack Mini ! Du är till stor hjälp ! 
  • Anonym (Been there)
    Äldre 13 Feb 11:33
    #26
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-02-13 07:41:20 följande:
    Ja det låter inte helt osannolikt! Så får nog göra så att jag väntar ! :) 

    Förhoppningsvis kan vi träffas snart och känna efter då och hade det då varit stelt utav bara fan så får man ta det då. 

    Men jag känner väl att han kliver tillbaka och är lite försiktig, som att han inte vågar/vill säga för mycket och sen kliver han fram och "jäklas" som vanligt! Vi får se, tack Mini ! Du är till stor hjälp ! 
    Det finns verkligen många osäkra människor där ute och de allra flesta är rädda för att bli sårade och visa för mycket. Men för egen del de gånger det har blivit förhållande och kärlek har samtalen aldrig stannat av så som du beskriver, och jag har inte hamnat i den där osäkerhetskarusellen som uppmanar till "spel"

    Med flera som det aldrig utvecklats riktigt med, har det blivit nåt nästan pliktskyldigt kontakthållande efter sex för att till slut ha runnit ut i sanden för att jag blivit helt galen på det och klippt och blockat helt. Haft kontakt med en kille nyligen som betett sig väldigt likt honom du beskriver. Det går så segt och det går bara inte att utlösa killens intentioner. För han hör av sig och visar många tecken på intresse men för inte alls kontakten framåt. Många skulle säkert ställt frågan, vad han vill, men något som vanligen händer med män med denna typen av beteende är att det blir stört omöjligt att ställa frågan. Tror jag känt inom mig att det varit kört och att en sån fråga skulle upplevas som krav och skrämma bort ännu mer. Ibland tar man hellre lite skit och får lite skoj ibland, än alternativet att bli utan helt. Utbudet är ju inte precis stort av "snygga, ärliga och mogna killar som vill ha en relation och är underbara älskare". Har man haft jul med nån och bra sex så är det ju naturligt att vilja ses igen...annat är ju konstigt!

    Är killen öppen med sig själv och bjuder in dig eller är det bara ytligt och småputtrande? Verkar  t exhan hemlighetsfull med sitt liv kan det ju betyda att något står i vägen. Varit med om killar som betett sig knäppt för att de var i relationer eller dejtade andra samtidigt. Inte lätt att läsa de små sötnosarna;)
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 14:30
    #27
    Anonym (Been there) skrev 2019-02-13 11:33:12 följande:
    Det finns verkligen många osäkra människor där ute och de allra flesta är rädda för att bli sårade och visa för mycket. Men för egen del de gånger det har blivit förhållande och kärlek har samtalen aldrig stannat av så som du beskriver, och jag har inte hamnat i den där osäkerhetskarusellen som uppmanar till "spel"

    Med flera som det aldrig utvecklats riktigt med, har det blivit nåt nästan pliktskyldigt kontakthållande efter sex för att till slut ha runnit ut i sanden för att jag blivit helt galen på det och klippt och blockat helt. Haft kontakt med en kille nyligen som betett sig väldigt likt honom du beskriver. Det går så segt och det går bara inte att utlösa killens intentioner. För han hör av sig och visar många tecken på intresse men för inte alls kontakten framåt. Många skulle säkert ställt frågan, vad han vill, men något som vanligen händer med män med denna typen av beteende är att det blir stört omöjligt att ställa frågan. Tror jag känt inom mig att det varit kört och att en sån fråga skulle upplevas som krav och skrämma bort ännu mer. Ibland tar man hellre lite skit och får lite skoj ibland, än alternativet att bli utan helt. Utbudet är ju inte precis stort av "snygga, ärliga och mogna killar som vill ha en relation och är underbara älskare". Har man haft jul med nån och bra sex så är det ju naturligt att vilja ses igen...annat är ju konstigt!

    Är killen öppen med sig själv och bjuder in dig eller är det bara ytligt och småputtrande? Verkar  t exhan hemlighetsfull med sitt liv kan det ju betyda att något står i vägen. Varit med om killar som betett sig knäppt för att de var i relationer eller dejtade andra samtidigt. Inte lätt att läsa de små sötnosarna;)
    Han är inte hemlighetsfull alls, han berättar öppet när man är med honom om saker och sen kan jag väl inte avgöra sånt efter en träff, det hade varit konstigt! 
    Dejta andra samtidigt ja, men dejta gör vi ju inte så jag kan inte säga någonting om det heller, han gör ju vad han vill, jag gör vad jag vill ! :) 

    Nej, jag klarar inte heller av "pliktskyldigt kontaktförhållande" bara för att man har haft sex ihop, då tar jag hellre ingen kontakt alls och pratar som aldrig förr när man väl sex istället för den stela typen av samtal ! :) 
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 15 Feb 19:57
    #28

    Kan nämna nu för er som ville att jag skulle uppdatera, dagen är kommen och vi har härmed brutit kontakten :) 

    Börjar vi prata igen senare så inga problem med för denna gång så lät vi det rinna ut i sanden :) 

    Stör mig fortfarande varför han ändå var bestämd på att hålla kontakten men någonting jag troligen aldrig får reda på ! 

  • Anonym (mini)
    Äldre 15 Feb 22:26
    #29
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-02-15 19:57:31 följande:

    Kan nämna nu för er som ville att jag skulle uppdatera, dagen är kommen och vi har härmed brutit kontakten :) 

    Börjar vi prata igen senare så inga problem med för denna gång så lät vi det rinna ut i sanden :) 

    Stör mig fortfarande varför han ändå var bestämd på att hålla kontakten men någonting jag troligen aldrig får reda på ! 


    tönt. han alltså.

    då var din initiala magkänsla rätt.

    grattis till dig iaf, du får nu fira med champagne att du slapp tönten. Skål

    Undra om han träffade nån annan? 
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 15 Feb 23:36
    #30
    Anonym (mini) skrev 2019-02-15 22:26:55 följande:
    tönt. han alltså.

    då var din initiala magkänsla rätt.

    grattis till dig iaf, du får nu fira med champagne att du slapp tönten. Skål

    Undra om han träffade nån annan? 
    Ja det tror jag absolut han gjorde ! Ingen tvekan om det asså ! Samtidigt så förväntade jag mig inte att han inte skulle det :) 

    Jajemän, tänker att fan nu får det bli ett uppehåll med töntarna asså, väntar fortfarande på en klok men dom verkar inte vilja nappa ! :) 
  • Äldre 15 Feb 23:47
    #31
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-02-15 19:57:31 följande:

    Kan nämna nu för er som ville att jag skulle uppdatera, dagen är kommen och vi har härmed brutit kontakten :) 

    Börjar vi prata igen senare så inga problem med för denna gång så lät vi det rinna ut i sanden :) 

    Stör mig fortfarande varför han ändå var bestämd på att hålla kontakten men någonting jag troligen aldrig får reda på ! 


    Meh... trist. Jaja, det finns gott om märkliga människor. Men hur kom ni fram till att ni skulle bryta kontakten då? Jag menar, var det han eller du som föreslog det, och vad angav han/du för skäl?
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 08:45
    #32
    Kråkungen skrev 2019-02-15 23:47:24 följande:
    Meh... trist. Jaja, det finns gott om märkliga människor. Men hur kom ni fram till att ni skulle bryta kontakten då? Jag menar, var det han eller du som föreslog det, och vad angav han/du för skäl?
    Det var väl ingenting vi verbalt yttrade oss om men det är svårt att förklara. Vi kom väl till en punkt då vi inte kom längre ens i konversationerna och då vet man bara, man låter det rinna ut i sanden ! Det var det som hände :) 

    Det hade ju då varit stel konversation i över 1 vecka så vi visste väl att det skulle komma ! 
  • Anonym (mini)
    Äldre 16 Feb 12:33
    #33
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-02-15 23:36:28 följande:
    Jajemän, tänker att fan nu får det bli ett uppehåll med töntarna asså, väntar fortfarande på en klok men dom verkar inte vilja nappa ! :) 
    Ja lämna allt ett tag, så får du ny energi sen!
Svar på tråden Stel efter sex men vill hålla kontakten?