• Chokladboll

    Cellförändringar under graviditeten

    Hej! Jag och min sambo fick i förra vecka veta att vi väntar vårt andra barn vilket såklart känna fantastiskt men 2 dagar senare fick jag provsvar från cellprovstagning jag gjorde i december, dessa visade på cellförändringar. Nu är jag livrädd för att detta ska påverka min graviditet, missfall exempelvis eller att vi måste göra abort. Någon som varit med om liknande och kan lugna mig. Har fått tid får ett återbesök om ca 3 veckor men det känns som en evighet dit..

  • Svar på tråden Cellförändringar under graviditeten
  • Zombiebride

    Jag hade cellförändringar när jag väntade mitt första barn. Jag var jätteorolig över det men var absolut ingen fara!

    Jag hade normala/mellan cellförändringar, det finns de som har svåra cellförändringar men det kommer kollas om det är så. Efter att mitt barn var fött fick jag göra cellprov igen på efterkontrollen som visade på ofarliga cellförändringar så jag har fortsatt förändringar men får gå på lite kontroller samt att det har tagits ett biopsiprov på livmodertappen (knipsar bort som ett litet riskorn).

    Jag håller alla tummar för att det ska se bra ut för dig, det är otroligt vanligt med cellförändringar och Stort Grattis till graviditeten!! Hoppas det kan lugna dig lite iallafall och trots att jag hade cellförändringar var det grönt ljus för oss att bli gravida :)

Svar på tråden Cellförändringar under graviditeten