• Äldre 26 Feb 17:08
    840 visningar
    46 svar
    46
    840

    Försöka skaffa barn 2019/2020

    Elinanorden skrev 2019-02-10 20:28:15 följande:

    Hej !

    Tänkte det vare roligt med en tråd där vi alla som försöker skaffa barn 2019/2020 kan samlas. Jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka i Januari men den månad tog det sig inte så vi är inne på vårat andra försök nu i februari . Ägglssningen är beräknad att vara om 4 dagar .

    Vi är båda oroliga och aningen stressade hur allt kommer att gå då jag lider av sjukdomen endometrios som kan påverkat min fertilitet . Men det vet vi inte förens vi börjat försöka och jag hoppas att det ska ta sig naturligt.

    Finns det några fler därute som försöker skaffa barn ? Dela gärna med er om hur det går för er!


    Spännande, hoppas det går bra för er ! Själv tog jag ut min spiral idag, och är sååå taggad på att börja försöka. Pirrigt, och man hoppas det går fooort. Har du nån aning om hur det gått för er ?
  • Äldre 27 Feb 19:58
    #5
    Anonym (Liv) skrev 2019-02-27 17:36:20 följande:

    Åh, längtar så tills jag kan vara med i den här tråden! Jag och min man ska börja försöka i sommar/höst, men längtar redan galet mycket efter vad som förhoppningsvis blir en 2020-bebis! Lycka till alla som försöker där ute!


    Du kan väl vara med lite ändå, det är ju jätteroligt att planera lite smått :D jag är så himla förväntansfull. Tänk om det händer redan i mars liksom.... Gaah
  • Äldre 27 Feb 22:36
    #7
    lillainna skrev 2019-02-27 22:23:45 följande:

    Hej!

    Hoppas det går bra för er alla, själv hoppas jag och maken på ett syskon i slutet av 2019 eller under 2020. :)


    När ska ni börja försöka ? Eller har ni redan börjat? :) Jag beställde hem ägglossningstest idag så vi ska börja nu i mars !
  • Äldre 28 Feb 20:02
    #9
    Anonym (Liv) skrev 2019-02-27 23:08:42 följande:

    Åh, förstår det! Håller tummarna för er! Är det första barnet? Hur gamla är ni?


    Ja det är första barnet ! Jag fyller 24 i år och min sambo är 30 år. Vi har varit tillsammans i över tre år, så nu ska vi äntligen sätta igång :D ni då ?
  • Äldre 28 Feb 20:52
    #11
    lillainna skrev 2019-02-28 20:32:09 följande:

    Hej, vi har väl börjat, kör oskyddat så :)

    Vi fick första barnet för nästan ett år sen och vi vill gärna ha ett syskon tätt :)

    Enda kruxet är att min mens inte kommit tillbaka sen sonen föddes men kroppen har känns skum senaste månaden så tror att den är på g nu så när tant röd har hälsat på så ska jag beställa hem ägglossningtester så man kan pricka rätt dag lättare :)

    Håller tummarna för er! :)


    Ahaaa..hoppas den kommer nu då snart så det blir lite lättare kanske, när man ska försöka ! Tack, och jag håller mina för er! Känns så spännande det här :) beställde också ägglossningstester , vill vara mer säker på att jag träffar rätt . Hoppas er lilla får ett syskon snart :D
  • Äldre 1 Mar 19:01
    #16
    Anonym (Liv) skrev 2019-03-01 00:41:26 följande:

    Första barnet här med! Vi är båda 24, och har i sommar varit tillsammans i 6 år. Har varit sugen på bebis väldigt länge, men vi har båda pluggat tidigare och därför väntat. Han blev dock klar för ett tag sen, och jag blev klar nu i januari! Håller på och söker jobb nu, och tanken är att börja försöka så fort jag får fast. Kanske inte snällaste situationen mot jobbet, men vill ha de bästa förutsättningarna med föräldrapenning och så. Förstår dock inte hur jag ska orka vänta så länge, haha! 

    Har ni varit sugna länge båda två? Hur bestämde ni er för att det var dags att börja försöka?


    Jag förstår! Så skönt att du blivit klar. Och jag fattar precis din känsla med huuur man ska orka vänta.

    Jag har varit barnsugen väldigt länge men han har velat vänta. Han tyckte väl inte riktigt det kändes som vi hade bästa förutsättningarna för vi båda hade dåliga jobb som vi egentligen inte ville vara på. Så jag satt upp en to do list för 2018, att vi skulle hitta en större lägenhet så vi har bättre plats, och att han skulle börja sin utbildning och att jag skulle hitta nytt jobb. Jag var så inställd på det, och nu idag (precis idag faktiskt!) så har jag varit på mitt nya jobb i 1 år och min sambo har några månader kvar på utbildningen. Vi bor även i en större lägenhet nu. Och det kändes så bra att vi väntat tills nu, så nu sa jag att nu kör vi haha! Han är ju äldre också och jag ville inte att han skulle bli så jäkla mycket äldre innan första barnet . Så nu är vi helt inne på att köra igång
  • Äldre 6 Mar 18:29
    #19
    llindizz skrev 2019-03-06 17:51:22 följande:

    Åh jag hoppar också in ;) Min karl gav grönt ljus igår. Kände av ägglossningen imorse och köpte ett test som visade positivt :D Hoppas på en bebis snart ;) Jag har väntat på att han ska bli redo i typ ett års tid. Lyckan är på topp ljust nu. 

     


    Åh, börjar ni försöka nu då eller nästa ? :D

    Men jag undrar, och hoppas nån kan svara..jag tog ut min spiral för en vecka sedan och ska ha mens om två dagar egentligen. Men känns som den kommer komma senare, pga uttaget av spiralen. Känns inte som den är på gång riktigt än. Om mensen kommer senare, kommer min nästa ägglossning också senare då?
  • Äldre 15 Mar 18:41
    #22
    llindizz skrev 2019-03-06 20:37:53 följande:

    Vi hade oskyddat igår så ja, det blir väll det ;)

    Jag har aldrig haft just spiral innan men båda gångerna jag tagit ut p-stav var mensen sen. Nu senast när jag slutade med p-ringarna så kom den direkt


    Hoppas det går bra för er, inte länge kvar tills du vet om det tog sig, eller ?? :D längtar till min äl nu, vet inte riktigt när jag ska ha den...
  • Äldre 16 Mar 10:11
    #24
    llindizz skrev 2019-03-16 06:26:19 följande:

    Nix :) BIM är nästa fredag


    Håller mina tummaaar
  • Äldre 16 Mar 11:34
    #27
    llindizz skrev 2019-03-16 10:32:54 följande:

    När har du äl?


    Nästa vecka eller veckan därpå, får kolla med ägglossningstester för att vara mer säker, min mens har varit lite sen och vips lite tidig helt plötsligt nu någon månad fram och tillbaka
  • Äldre 16 Mar 11:35
    #28
    Anonym (33) skrev 2019-03-16 10:24:22 följande:

    Jag hoppar in här, även fast vi har försökt i ett år redan. Det tog 7 månader innan det tog sig, men sedan har jag haft två ma precis efter varandra. Är på äl+12 nu så nästa vecka får jag reda på om det i så fall blir graviditet #3 sedan oktober och om det blir tredje gången gillt eller tredje missfallet i rad..


    Beklagar hur det gått för dig men nu hoppas jag verkligen att det är något och att liten vill stanna i så fall! Du får uppdatera oss :)
  • Äldre 18 Mar 12:40
    #32
    Anonym (33) skrev 2019-03-18 06:32:16 följande:

    Tog ett test idag, äl+14. Vågar dock inte hoppas för mycket än. Positivt är att det är mycket starkare såhär tidigt än vad båda mina andra har varit och att jag spydde igårkväll, negativt att jag blödde lite igårkväll och att min temp var lägre idag (dock över strecket). Vågar inte lita på att det ska gå vägen, men plussat, det har jag i alla fall gjort :) 


    Grattis till plusset !! Hoppas verkligen det går vägen :D
  • Äldre 28 Mar 08:32
    #35
    llindizz skrev 2019-03-18 16:14:14 följande:

    Äl+11 bim-4 idag. Brösten sticker och värker. Sambon sa till och med att han tycker dom blivit större och rundare till formen. Har testat men inget + ännu. Ska testa igen på fredag om inte mensen kommit innan dess.


    Hur har det gått ? :)

    Är någon här mer kunnig på äl ? Jag har inte fått positivt på ältest någon gång, men sent på kvällen i förrgår fick jag trådiga flytningar. Trådflytningarna var kvar på morgonen och sedan slutade de. Hade jag äl på natten då eller vad kan det ha varit ? Kanske inte var nåt..

    Tar ju ältest runt 14 varje dag.
  • Äldre 28 Mar 15:44
    #37
    Anonym (Längtar) skrev 2019-03-28 14:58:19 följande:

    Har du regelbunden mens med normal cykel? Då brukar ÄL inte spöka. Men ibland kan det ju hoppa över ÄL trots regelbunden mens. Det ska vara väldigt vanligt att man inte får ÄL ett par gånger om året trots mensen :)


    Den är väl någorlunda regelbunden.. har små känningar hela tiden. Tror vi att den kan vara på g ? Trådflytningarna kommer väl ändå dagarna innan ibland?
  • Äldre 28 Mar 15:59
    #38
    Anonym (Längtar) skrev 2019-03-28 14:58:19 följande:

    Har du regelbunden mens med normal cykel? Då brukar ÄL inte spöka. Men ibland kan det ju hoppa över ÄL trots regelbunden mens. Det ska vara väldigt vanligt att man inte får ÄL ett par gånger om året trots mensen :)


    Jag ser en liten stegring nu på ältest så hoppas !
  • Sun 31 Mar 2019 21:56
    #40
    Augustimamman skrev 2019-03-31 20:57:59 följande:

    Plockade ut spiralen i torsdags (lite senare än planerat pga sjukdom) då hade jag precis haft mens färdigt, men sen igår har jag visst mens igen och blöder mycket mer än när jag hade spiralen. Vet inte riktigt hur det funkar, men tänker mig att ÄL flyttas lite nu då... nån som vet hur det funkar?


    Hormonspiral eller koppar ?
  • Mon 1 Apr 2019 23:03
    #42
    Augustimamman skrev 2019-04-01 22:42:17 följande:

    Hormonspiral, jaydess


    Okej då är jag osäker. Jag hade kopparspiral och den ska ju inte förändra så mycket men för mig så kom mensen lite senare och då flyttades äl, även om det inte var mycket. Kanske blir lika för dig ? Jag tog ältest så jag kunde vara mer "säker" när den kom :)
Svar på tråden Försöka skaffa barn 2019/2020