• flugsvamp

    Ge mig tips på serie (obs, kräsen)

    Vill ha tips på en serie som slukar en direkt.

    Inget av detta: Övernaturligt, nåt som utspelar sig på 1300-1800-talet, brittiskt/spanskt/finskt.

    Har sett följande:

    Orange ithb

    Breaking bad

    Bates Motel

    13 reasons why

    Ozark

    Queen of the south

    Narcos

    The OA

    Sons of anarchy

    Bron

    Prison Break

    Någon som har ett bra tips ?

  • Svar på tråden Ge mig tips på serie (obs, kräsen)
  • Deceree1

    Jag tyckte väldigt mycket om Big little lies med Nicole Kidman och Alexanderskarsgård. Bra och gripande. Har nyss sett den så därför tipsar jag om den. Alexander är svinbra och otäck i serien

  • Kusinen

    Falsk identitet, fransk spionserie. Fått mycket posistiv uppmärksamhet. 4 säsonger ligger på SVTplay.

    Elementary, en amerikansk Sherlockvariant som ligger på Netflox

    Glow, om kvinnor som är med i en wrestlingshow på 80-talet. Ligger på netflix.

  • Zinken

    Svårt att veta vad andra gillar med olika serier men The Killing, Rectify, House of Cards, Homeland.

  • Kusinen

    Får väl lägga in en brasklapp för Elementary, för även om den inte är övernaturlig är den ju inte helt realistisk och har vad jag uppfattar som "serietidningsinslag".

    En annan bra serie som är avslutad som ligger på Netflix är the Americans. Om infiltrerande ryska spioner som utger sig vara en vanlog amerikansk familj i USA på 80talet.

  • Kusinen
    Drottningen1970 skrev 2019-02-11 06:11:25 följande:

    Stranger things


    Är inte den övernaturlig?
  • Drottningen1970

    [quote=79435307][quote-nick]Kusinen skrev 2019-02-11 06:18:39 följande:[/quote-nick]Är inte den övernaturlig?[/

    Förvisso. Men väldigt bra. Bra miljöer bra musik..

  • flygrl

    Homeland e väldigt välgjord och spännande. Ligger på Netflix utom sista säsongen som finns att se på SF Anytime.

Svar på tråden Ge mig tips på serie (obs, kräsen)