• Licious91

    Hjälp mig tolka äl test

    Hej

    Jo jag har otroligt oregelbunden mens. Testade med äl test för första gången denna cykel. Har ca 31-45 dagar så jag vet aldrig när ägglossning sker. Men utgick från förra cykeln som var 31 dagar.

    Började testa på dag 10 ocj 11. Nästa gång blev dag 14 på kvällen som gav en stegring. Samt dag 15 på morgonen gav stegring.

    Sista testet tog jag igen på kvällen dag 15 och var då utan stegring.

    Ska jag tolka de som att äggslossning då bör skett vid dag 16-17?

    Jag hade inga ytterligare symptom på äggslossning utan tyckte att jag hade mer symptom nu på dag 21-22 istället. Så blir så snurrig eftersom det gav utslag på äl testerna men hade jah inte tagit dom hade jag trott att ägglossningen var ca en vecka efter testet?

    Så stegringen var 3/2 kväll och 4/2 morgon. Det längst till vänster är då kväll den 4/2 så ägget bör väl ha släppt?

    Vad tror ni? Svårt att veta men är ny i detta och blir inte klok. Lägger in en bild

  • Svar på tråden Hjälp mig tolka äl test
  • CH90

    Jag tar också ÄL-tester och mina positiva ser ut som dina två, som är starkast. (Och de visar starkt två dagar) Sen om du känner att det kanske inte var rätt då utan senare - kolla igen med testerna och se om de visar starkt eller inte. Då kanske du blir mer klok på det :) 

    Har själv inte upplevt att det skulle vart ÄL en annan tid än den som visat positivt dock.. 

  • Licious91

    Tack för svar! Ja juste , nu blev de försent men kunde ju ha testat igen.

    Man blir lite galen, börjar misstro allt och vända och vrida på allt. Skönt att höra andras åsikter :)

Svar på tråden Hjälp mig tolka äl test