• FeliciaG

    Överviktig och gravid..

    Är en tjej på snart 40 år som väntar mitt första barn. Jag kan bara säga att jag är överlycklig för att jag väntar barn, har varit en låååång kamp för mig att bli gravid.

    Jag är 167 cm lång och är 90 kg tung innan jag blev gravid. Jag är i min 12:e graviditetsvecka.

    Måste erkänna att jag är väääldigt orolig, tänker en massa saker om denna graviditet.

    Pga min åldern så får jag ibland för mig att jag kanske kommer få missfall eller få ett sjukt barn.

    Jag o min kille ska iväg på ett KUB-test den 21/2, jag undrar vad ni har för erfarenheter av det?

    Undrar även vad ni har för erfarenheter av att vara 40 o bli mamma för första gången. Kände ni någon oro?

    Sen tänker jag lite på mina symtom; har sedan jag fick reda på att jag är gravid (v.9) haft konstant magvärk. Ibland i nedre delen av magen men nu sista tiden har jag mer ont i övre delen av magen. Är detta normalt? Kommer värken försvinna med tiden?

    När jag ligger i sängen på kvällen o på morgonen känner jag en förhårdnad på magen; oftast i mitten av höger sidan eller lite höger upp än naveln sitter. Är det bebisen jag känner eller vad är det för något?

    Hoppas att ni vill dela med Er av era erfarenheter och berätta hur ni haft det.

    Lycka till med Era graviditeter allihopa.

Svar på tråden Överviktig och gravid..