• MaxMamma17

    Gråter av frustration

    Igår kväll fick jag hemska värkar som var så kraftiga att jag kräktes (utan att jag kunde hålla inne spyan) så efter att ha ringt barnvakt åkte vi in. Kl 00 hade dom kollat ctg och undersökt mig, väldigt mjuk tapp och öppen 2 cm. Fick nån slags starkare typ av alvedon. Kl 02 ny undersökning, öppen 3 cm och tappen nästan utplånad endast 0,5-1cm kvar. Eftersom tappen var så mjuk fick jag stanna kvar under natten. Kl 04 ny ctg som visade på mindre kraftiga värkar. Kl 08 - ctg igen noll värkar typ. Ny undersökning som visade på exakt samma som kl 02. Hemskickad. Hela dagen har jag gråtit hysteriskt. Orkar inte mer. Har förhöjda gallsyror som ger mig extrem klåda. Hela kroppen blöder o svider från alla rivmärken. Nerv i kläm bak i ryggen som har gjort att jag har vart fast luggandes och sjukskriven i nästan tre månader.

    Bönade och bad på förlossningen imorse att dom skulle spräcka hinnorna. Men icke. ?Bättre naturen har sin gång? sa dom, som om jag inte redan visste det. Nu precis gick hela slemproppen. Kan inte sluta gråta, jag orkar verkligen inte mer. Vad är er prognos? Förlossningen säger INGENTING när jag frågar. Hur länge till ska jag behöva vänta??? Är i v 38+2.

  • Svar på tråden Gråter av frustration
  • MaxMamma17

    Kan lägga till att dom gav mig en sovdos 08 imorse för att det ?kanske skulle kunna dra igång i em/kväll? men det gav mig 0 hopp eftersom när jag fråga rakt ut om detta kunde dröja veckor sa dom ?ja det vet man aldrig?. Lyckades inte sova inatt o sov bara 40min efter sovdosen. Är full av energi känns det som.

  • MaxMamma17
    MaxMamma17 skrev 2019-02-11 17:13:51 följande:

    Kan lägga till att dom gav mig en sovdos 08 imorse för att det ?kanske skulle kunna dra igång i em/kväll? men det gav mig 0 hopp eftersom när jag fråga rakt ut om detta kunde dröja veckor sa dom ?ja det vet man aldrig?. Lyckades inte sova inatt o sov bara 40min efter sovdosen. Är full av energi känns det som.


    Förstår inte varför det blev frågetecken överallt men...
  • Jagochdublirvi

    Tyvärr kan nog ingen säga hur lång tid det kommer att ta, slemproppen kan pånyttbildas sa min barnmorska. Prova alla möjliga husmorsknep för att starta förlossningen. Ring mödravården och berätta för din barnmorska hur du mår, kanske, bara kanske kan hon hjälpa dig med hinnorna eller skicka dig vidare för att du mår så dåligt psykiskt. Sedan vet jag ju dom som tagit hinnorna själv, men det skulle jag absolut inte rekommendera! Sedan så är det inte alltid så att förlossningen startar ens om man tar hinnorna. Senaste graviditeten gjordes det en hinnsvepning på mig och kroppen svarade bra med blödning men förlossningen kom inte igång förrän fem dagar senare och jag tror att det hade den gjort ändå

  • Anonym (Gli)

    Om inte de kan säga så kan nog ingen annan heller säga. Det är bara att hoppas att det snart sätter igång. Lider med dig

  • Anonym (Sätt igång)

    Jag har känt precis som du, jag tvingade min man att göra en hinnsvepning på mig vilket gjorde susen. Är du fullgången så prova det, med rena händer förstås.

  • MaxMamma17

    Tack för svar. Har inte hänt nåt ännu. Blir inte lättare när ingen förstår mig heller. Har försökt husmorsknep idag för skojs skull tillsammans med mamma men såklart har inget gjort nån skillnad. Skulle bara önska att man kunde få höra att man slipper vänta till typ v 42 nu när jag ändå är öppen 3cm, tappen är mjuk o mogen o slempropp borta. Men såna svar finns väl inte att få.

Svar på tråden Gråter av frustration