• Anonym (Kyrka)

    Mormonkyrkan???

    Vad vet ni om denna kyrka???

  • Svar på tråden Mormonkyrkan???
  • Aniiee
    Anonym (Kyrka) skrev 2019-02-11 21:54:55 följande:

    Vad vet ni om denna kyrka???


    De kallas inte "mormoner" längre. Äldste bestämde vid senaste stormöte att de tar avstånd från "epitetet".

    Vet en massa annat också.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Anonym (Kyrka) skrev 2019-02-11 22:26:42 följande:

    Berätta mer! Är du medlem??


    Sorry, jag har svårt för stora öppna frågor. Om du har små specifika frågor kan jag säkert svara på dem.

    Dessutom: Hahahahahahahaha. Nej. De skulle aldrig låta mig bli medlem och hade jag fötts in i den kyrkan hade jag blivit utslängd innan jag var 10.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Kyrka)

    Ok. Nej jag undrar hur den kyrkan är uppbyggd och vad den står för

  • Anonym (Jag)

    Det är inte en kyrka som. Har samma typ av teologi som vanliga kyrkor har.

  • Liberté

    Deras berättelse är i klass med scientologerna när det kommer till galenskap.

    Riktigt rolig läsning faktiskt om du ser det som en satir på vad folk går på vad som helst.

    Du betalar för att kunna släppas in i himlen , så var beredd att spendera mycket pengar om du vill ha en plats.

    Dejtade en tjej från Utah som var före detta medlem i LDS så läste en del av hennes sparade böcker.

  • Anonym (Kyrka)

    Hm okej. Till inlägget ovan. Hur menar du betala för komma in i himlen? Tionde typ?

  • Liberté
    Anonym (Kyrka) skrev 2019-02-12 14:52:30 följande:

    Hm okej. Till inlägget ovan. Hur menar du betala för komma in i himlen? Tionde typ?


    Ja precis du har ett tionde. Du måste betala en viss mängd för att ha en chans att komma in, betalar någon mer tar de din plats. Finns ett scoreboard typ.

    Helt bisarra idéer för övrigt
  • Anonym (A)
    Liberté skrev 2019-02-17 09:39:38 följande:
    Ja precis du har ett tionde. Du måste betala en viss mängd för att ha en chans att komma in, betalar någon mer tar de din plats. Finns ett scoreboard typ.

    Helt bisarra idéer för övrigt
    Håller med, bisarrt
  • Anonym (Kyrka)

    Okej. För de verkar väldigt hängivna...

  • AndreaBD

    Jag hade en kollega som är mormon, hon verkar vara en av dem högsta hönsen inom kyrkan i Sverige. Jag kan inte så mycket om religionen men jag tror inte att de är så extrema, och jag skulle inte ställa den på samma nivå som scientologerna. Kollegan var en trevlig person i alla fall.

  • Anonym (Kyrka)

    Okej. För jag vill gärna gå med i en kyrka...

  • AndreaBD
    Anonym (Kyrka) skrev 2019-02-17 16:27:04 följande:

    Okej. För jag vill gärna gå med i en kyrka...


    Ska du gå med i en kyrka utan att veta något om den??? Vad är det för tokig idé?
Svar på tråden Mormonkyrkan???