• Äldre 13 Feb 08:31
    8443 visningar
    58 svar
    58
    8443

    Äter EPA-Glandin för att bli gravid

    Jag äter också EPA-Glandin, men det vet du ju redan efter att jag berättat det i en annan tråd :)
    ÄL-6 idag och har fått en stegring på testerna, längtar lite till bim så att man kan börja hoppas igen :)

  • Äldre 13 Feb 11:56
    #4
    Jagerika skrev 2019-02-13 08:40:20 följande:
    Ja precis! Dig visste jag om :D men tänkte om det var fler som ville hänga på! Kanske bara är vi två som provar detta då :) kul med stegring för dig! Jag använder inga tester då jag blir så stressad men känner av ÄL starkt ändå! Är på ÄL-4 och längtar också massor till Bim för jag är så nyfiken på om detta kommer funka haha :D det verkade ju bra när man kollade statistiken!
    Vi får hoppas att det kommer fler snart som hakar på :) Tyckte synd om dig som inte fått några svar så var tvungen att kommentera här också, haha. Min äl har flyttat på sig +/- några dagar senaste månaderna så vill gärna ha lite koll då jag knappt märker äl alls förutom lite ökade flytningar den veckan. Vi får verkligen hoppas att vi följer "trenden" och plussar om några veckor ;) haha
  • Äldre 13 Feb 13:26
    #6
    Jagerika skrev 2019-02-13 12:31:54 följande:
    Det är lättare att starta en tråd om ett ämne än att prata i BIM-trådarna där alla pratar om allt möjligt :) jag avundas dom som inte märker av ÄL! Min ÄL gör så ont så jag viker mig dubbelt och kan inte ta ett enda steg på flera minuter! I somras kom den smärtan mitt i en attraktionskö på Liseberg, fick halta mig fram för att folk inte skulle bli sura xD haha så jag märker med en gång! Det är då ägget släpper :) Så har rätt bra koll! Ska bli spännande att se hur tabletterna påverkar min ÄL smärta denna månaden och om det verkligen funkar så bra som alla säger :)
    Håller helt klart med dig! :)
    Oj så pass?! :O Jag hade gärna känt av den lite grann i alla fall, jag har ju ingen aning hur långt efter ägget släpper efter ett + på älstickan. Men klart, så där mycket kanske jag inte hade velat ha :/ Du får hålla mig uppdaterad här i tråden hur det blir den här månaden, om det blir någon skillnad :)
  • Äldre 14 Feb 10:44
    #8
    Jagerika skrev 2019-02-14 10:21:23 följande:
    Jag räknade alltid att dagen efter positivt ÄL test är själva äldagen, och tror det är samma med min smärta! Har en lutealfas på 15 dagar och räknar jag ÄL dagenefter min smärta så är det 15 dagar! När jag tog tester hade jag positivt samma dag som jag fick smärtan så brukar stämma hyfsat :) jag har börjat känna av ÄL lite nu, gör ont i vänstra äggstocken så det borde ske i helgen :D
    Okej, jag har aldrig fortsatt testa någon dag till efter positivt test, men det ska man väl inte behöva göra eller? Spännande! Mys på ;) hihi
  • Äldre 17 Feb 21:39
    #10
    Jagerika skrev 2019-02-17 15:57:53 följande:

    Idag har jag ÄL enligt FLO appen men har inte samma starka smärta som jag brukar ha! Så antingen är ÄL senare eller så kanske glandinet gör att det inte blir samma värk? Vi har legat i bra iallafall så nu hoppas vi på det bästa :) hur går det för dig?


    Spännande! Har inte läst någonstans att tabletterna ska påverka ägglossningen i sig? Bara att det ska göra att ägget har lättare att fästa sen. Men kan ju vara så. Det vore ju väldigt bra för dig om du känt av de så tydligt tidigare? Min äl är beräknad till idag enligt flo, men på tisdag enligt NC. Tror det blir imorgon eller på tisdag, börjar få ökade flytningar nu på em så det är på g iaf :)
    Är glad om det dröjer några dagar till då sambon varit bortrest över helgen :)
  • Äldre 26 Feb 16:44
    #14
    Malin888 skrev 2019-02-22 19:26:42 följande:

    Vi e jui samma tråd imars bim. Men jag beställde precis epa också! :)


    Spännande! Jag har använt en fertilitesmonitor för första gången denna månad, har inte fått maximalt än, och kommer nog inte att få. Så vet inte riktigt när jag hade, om jag hade, ägglossning. Men bim bör vara nu på sön/mån. Har ätit epa-glandin hela månaden :)
  • Äldre 28 Feb 08:45
    #21

    Nu närmar jag min bim som är på måndag/tisdag enligt prognoserna. Men misstänker att jag haft en äl-fri månad :'( Har inte fått maximalt på min fertilitetsmonitor, och tempen har inte stigit som den ska göra efter äl. Känns tungt, vill bara att mensen kommer nu så man kan få börja hoppas lite igen. Min första månad med EPA-Glandin, misstänker inte att det har något med detta att göra eftersom ni andra inte verkar ha något liknande :)

    Håller tummarna för er andra!! <3

  • Äldre 28 Feb 09:54
    #23
    Fian89 skrev 2019-02-28 09:00:30 följande:
    Åh nej, så drygt att äl antagligen uteblivit :( Jag har haft äl (positivt äl-test och temphöjning) så jag har inte haft samma problem, hoppas det inte är tabletterna som ställt till det för dig. Det enda avvikande jag märkt är att jag har högre temperatur efter äl än normalt och att jag antagligen har en trifasisk kurva denna månad, dvs en andra temphöjning efter äl..
    Ja riktigt trist! Har inte haft en enda äl-fri månad sen vi börjad försöka i somras -18. Vet ju att det händer men känns ändå tungt :( Jasså? Det har jag nog aldrig hört talas om, vad innebär det att du haft en andra temphöjning? Det kanske har tatt sig om tempen är högre? :) När har du bim?
  • Äldre 28 Feb 12:05
    #25
    Fian89 skrev 2019-02-28 10:07:34 följande:
    Jag bifogar min kurva här, äl +8 höjdes tempen ytterligare ett snäpp, aldrig hänt förut. Så jag hoppas ju att det är ett gott tecken :) Bim på lördag...
    Håller tummarna för dig att det är ett gott tecken!! :)
  • Äldre 7 Mar 08:29
    #31
    Jagerika skrev 2019-03-07 07:38:56 följande:
    Du kan glömma det jag skrev för nu inatt kom floden, blödde igenom så nu är allt som vanligt xD men har också mildare mensvärk, känns bättre än andra månader :)
    Min mens lyser med sin frånvaro ännu. Skulle kommit i tisdags. Men sen är jag ju nästan säker på att jag inte heller haft ägglossning så det känns inte ens spännande att jag "gått över tiden".. Vill bara börja på ny cykel så man kan börja  hoppas igen!
  • Äldre 8 Apr 09:21
    #41
    Fian89 skrev 2019-04-04 08:53:02 följande:

    Hej, vill bara meddela att det lyckades för oss denna månad, JAG ÄR GRAVID!! :) Detta var första hela cykeln jag åt borago eftersom jag inte hann få tabletterna till första mensdagen förra gången.


    Stort grattis! :D

    Jag hade ju en äl+mens-fri månad i februari men äl kom igång igen i mars. Var på en gynundersökning förra veckan (dagen innan bim) för att kolla så allt såg bra ut. Läkaren sa att jag hade en tunn livmoderslemhinna för att misstänka att jag hade bim dagen efter, att det såg ut som att jag var i anslutning till äl snarare än bim. Tänkte nog inte så mycket på det, eftersom månaden innan var så avvikande.
    Men dagen efter kom mensen, så nu oroar jag mig lite för det i alla fall :/ Min lutealfas är ca 14 dagar, sparsam mens 3-4 dagar och över lag regelbundna cykler. Har försökt läsa på lite men blir inte mycket klokare av det.
    Har inte ätit EPA-glandin senaste kanske 2 veckor då tabletterna tog slut.

    Får kanske bli att beställa hem nya och försöka någon månad till...
  • Äldre 9 Apr 13:27
    #44
    z19 skrev 2019-04-08 21:39:05 följande:

    Tänkte bara flika in och säga att jag provade EPA-glandin denna cykel. Efter både missfall och kemisk graviditet så var jag villig o testa. Och nu har jag plussat, på första försöket. Tog tabletterna tillsammans med folsyra.

    Om det va orsaken till plusset kan man aldrig veta, men kanske något som hjälpte till :)


    Va roligt att höra!! Stort grattis! :) Håller tummarna att allt går hela vägen den här gången :) 
  • Äldre 16 Apr 16:58
    #48
    Jagerika skrev 2019-03-07 07:38:56 följande:
    Du kan glömma det jag skrev för nu inatt kom floden, blödde igenom så nu är allt som vanligt xD men har också mildare mensvärk, känns bättre än andra månader :)
    Jagerika hur går det för dig? Är inte själv så aktiv här längre, men funderar en del hur det går för er? Försökte skriva ett meddelande till dig men det kunde jag inte.

    Inga framsteg för min del, inväntar nästa ägglossning om några dagar. KRAM
  • Tue 23 Apr 2019 14:04
    #50
    Jagerika skrev 2019-04-16 20:00:40 följande:
    Hej! Jag är inne och kikar ibland också men skriver aldrig nått längre. Hur det har gått för oss? Det har gått åt helvette tyvärr :/ vi har fått resultaten och min sambos spermier har ett bra antal men är för långsamma. 600tusen spermier klarade simprovet men det ska vara 800tusen för att vara ett bra resultat. Har kollat mina äggstockar där dom trodde jag har PCOS tyvärr och att jag inte får ägglossning varje månad. Ska göra sista undersökningen i morgon där dom ska göra en äggledarspolnig och kolla så att det verkligen är PCOS jag har och se eventuell behandling. Vi har blivit uppskriva på kö till ivf i Göteborg men det är ett halvårs väntar tid dit. Så ingen ägglossning och slös spermier, inte direkt en bra combo :(
    Usch va tråkigt att höra! :( Kan inte du skicka ett meddelande till mig? KRAM!! Hjärta
  • Thu 16 Jan 2020 09:57
    #55
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-16 09:08:41 följande:

    Jag vet att det inte är så mycket liv i tråden men ville bara säga att jag plussade första månaden med EPA glandin. Jag är mellan 1-2 kapslar per dag fram till ÄL sen slutade jag. Hade låg temp enda fram till ÄL+11 och då visste jag. Jodå starkt plus på testa tidigt och gravid 1-2 på ÄL+12. Vågade inte äta fram till bim utan jag slutade som sagt vid ÄL och det gick bra


    Grattis!! :) Vad kommer det sig att du sluta vid ÄL? Tror inte att jag har hört att man "ska" göra det. <3
  • Thu 16 Jan 2020 10:43
    #57
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-16 10:38:15 följande:
    Tack jo men jag läste att det kan öka prostaglandiner vilket kan öka MF risk och jag kände att jag hellre är på säkra sidan. Så åt nog 2 Tabletter varje Dag fram till ÄL och sen slutade jag med dom men tog istället ?vanliga? omega 3 kapslar, folsyra samt d vitamin vet ej om glandin hjälpte men gravid blev jag hade mycket jämnare temperaturer också (om än låga) när jag åt dom.
    Jaha, det visste jag inte. Sicken tajming det blev för mig då, mina tabletter tog slut dagen efter jag tog Ovitrellen så sedan dess har jag inte tagit något. Haha. Hoppas att det kan hjälpa mig också :) Äter folsyra och en mix-vitamin för kvinnor också.
Svar på tråden Äter EPA-Glandin för att bli gravid