• bligravid123

    Sen ägglossning =svårare bli gravid?

    Min cykel har plötsligt ändrat sig från 29 dagar till 32 dagar och numer har jag min ägglossning på dag 19 ( ibland 20 ) kan den verkligen vara så sen?

    är det svårare att bli gravid om man har sen ägglossning?

    Hur lång menscykel Har ni och vilken dag är ägglossning??

  • Svar på tråden Sen ägglossning =svårare bli gravid?
  • Anonym (Sofie)

    Jag hade äl på dag 19, tror jag har en cykel på ca 35 dagar. Vi blev gravida på typ första försöket. Så tror inte det spelar någon stor roll? Allt handlar nog mycket om tur. Sedan nästa gång kanske det tar lång tid, men man vet ju aldrig. Lycka till!

  • Pimpinellan

    Nej, det påverkar inte. Finns de som har äl typ 2 ggr per år och blir gravid ett av dom- där pratar vi sen äl!

  • InaLo

    Att sen ägglossning har jag aldrig hört. Den kan i bland bli försenad p.g.a. Stress eller förskyllning.

    Däremot är tidig ägglossning inte bra. Alltså 10dagar eller tidigare. Då är enligt vad jag läst eget för omoget för att befruktas. Tror inte du behöver oroa dig över att det är några dagar försenat.

  • InaLo
    InaLo skrev 2019-02-12 19:21:35 följande:

    Att sen ägglossning har jag aldrig hört. Den kan i bland bli försenad p.g.a. Stress eller förskyllning.

    Däremot är tidig ägglossning inte bra. Alltså 10dagar eller tidigare. Då är enligt vad jag läst eget för omoget för att befruktas. Tror inte du behöver oroa dig över att det är några dagar försenat.


    Tokigt det blev.

    Att sen ägglossning är dåligt har jag aldrig hört. Den kan ibland bli försenad p.g.a. Stress eller förskyllning.

    eget=Ägget
Svar på tråden Sen ägglossning =svårare bli gravid?