• Annikattkatt

    Svärmor berättade att jag var gravid

    Hur hade ni reagerat?

    Berättade för svärmor att hon ska bli farmor och vi ville såklart själva berätta för mannens mormor att hon i sin tur skulle bli gammelmormor. Men det berättade svärmor istället, känns tråkigt då jag gärna velat se hennes reaktion och att det skulle komma från oss.

    Jag blev mest bara chockad och trodde det var en självklarhet att en ska få välja när man vill berätta till resterande släkt och vänner?

  • Svar på tråden Svärmor berättade att jag var gravid
  • amwv

    Min pappa gjorde samma sak. Berättade för honom och inom en dag visste hela min släkt. Han va så glad så han kunde inte hålla sig :)

    Jag brydde mig dock inte, tyckte det bara va roligt att han blev så glad. Oavsett vad så fick jag skrik och glada reaktioner av dom när jag hälsade på släkten en vecka senare. 

  • linb01

    Jag hade inte brytt mig speciellt mycket.. när vi berättade kändes det viktigast att få se reaktionerna hos mina föräldrar och svärföräldrarna, resten var bara plus:)

    Var ni tydliga med att ni själva ville berätta?

  • GGN

    Sådär gör min svärmor varje gång det är en graviditet, någon har åkt in till förlossningen, och när bebisen är ute. Hennes barn får inte berätta något själva. De får väl låta bli att berätta då...

Svar på tråden Svärmor berättade att jag var gravid