• Äldre 13 Feb 13:48
    1039 visningar
    3 svar
    3
    1039

    Bloppis på Instagram?

    Jag har såååå mycket kläder, efter både mig och barnen, mest mig kanske då jag hade ett jobb där shopping ingick. Kläderna är i mkt fint skick, vissa nya och en del begagnat. Har även massa leksaker, vissa i nyskick och vissa använda, men hur 17 blir man av med grejerna??
    Jag vill gärna få en slant för dom då det kostat en hel del.
    Orkar inte med FB där alla mina vänner ska se allt jag lägger ut, men funkar bloppis på Instagram? Nån som testat? 
    Jag måste bli av med det, det tar upp större delen av mitt förråd :) 

  • Svar på tråden Bloppis på Instagram?
  • Äldre 13 Feb 15:44
    #1

    Tradera är smidigast tycker jag! Går snabbt, och efterfrågan styr priserna. Insta-bloppis funkar super för vissa, bara viktigt med många taggar (ex #babykläder osv) och tar litet mer tid, samt att man får ha lite känsla för pris-sättning. För just barnkläder finns det stängda grupper också, som man behöver vara medlem i via Facebook ex vilda västern barnkläder, newbie vilda västern osv, då ser bara medlemmar dina inlägg.

    Lycka till!

  • Äldre 13 Feb 17:55
    #2
    Jamsb skrev 2019-02-13 15:44:20 följande:

    Tradera är smidigast tycker jag! Går snabbt, och efterfrågan styr priserna. Insta-bloppis funkar super för vissa, bara viktigt med många taggar (ex #babykläder osv) och tar litet mer tid, samt att man får ha lite känsla för pris-sättning. För just barnkläder finns det stängda grupper också, som man behöver vara medlem i via Facebook ex vilda västern barnkläder, newbie vilda västern osv, då ser bara medlemmar dina inlägg.

    Lycka till!


    Är medlem i flera såna grupper och sätter priserna väldigt lågt, ex om jag har en blus jag aldrig använt spm kostar 300:- och sätter ett pris på 70:- ibland tom 40:- inga konstiga kläder utan sånt som är inne typ....

    Men ingen köper. Lägger it barnkläder som knappt är använt, jeans tröjor osv i paket, säg 30 plagg för 200:- men sällan blir det sålt. Då är jag ändå sån att kag köper snygga, lite coolare kläder så inget noppigt, urtvättat osv.

    Tycker det är skitsvårt!

    Tradera sålde jag massor förr men plötsligt så tog det stopp och sålde ingenting?!

    Vad har folk för hemligt?!?! Haha
  • Anonym tipsar­e
    Äldre 5 Mar 09:33
    #3

    Det som gjort att det blivit svårare att sälja tror jag beror på både frakten och att allt fler säljer på nätet. Portot på ett plagg är ju alltid minst 18 kr, men ofta 36 kr. Sedan med många säljare så blir ju utbudet enormt, men efterfrågan mindre. Inte ens de som säljer för 5-10 kr/plagget verkar ju bli av med grejerna.. Det jag upplevt funkar bäst är att göra små klädpaket (3-5 plagg kanske) som matchar väldigt bra ihop och få till en fin bild. Då blir frakten per plagg inte så dyr och du kan i slutändan få lite mer per plagg. Men det kräver ju sin lilla tid.....

    Vet ju inte var du bor, men i Stockholm finns en butik som heter ByeBuy som säljer barnkläder på kommission. Du får kanske 40% själv. Då behöver du bara bära kläderna till butiken

Svar på tråden Bloppis på Instagram?