• Tinaakesson

    Vecka 21

    Hej!

    Är i vecka 21, snart 21.

    För ungefär 1 vecka sedan så var jag och min sambo på RUL. Allt såg bra ut och vi väntar en liten tös till sommaren.

    Barnmorskan där berättade att jag har min livmoder i bakvägg och borde känna rörelser.

    Jag har fortfarande inte kännt någonting? Är det någon mer med livmodern i bakvägg som det tog tid på att känna fostret? Borde jag vara orolig och när ska man egentligen känna fostret regelbundet?

    Mvh

    Tina

  • Svar på tråden Vecka 21
  • Anonym (Flicka)

    Hej!

    Fick veta häromdan att vi också väntar en flicka och att livmodern låg bakom. Men har inte heller känt av någonting, alltså verkligen ingenting. Barnmorskan sa att det är normalt för oss som väntar första barnet. Kan dröja fram till v25 t.om innan man känner något. Lite tråkigt då man gärna vill känna henne :)

  • Anonym (:))

    BM menar att du har moderkakan i bakvägg, inte livmodern ;) om moderkakan sitter i framvägg i livmodern verkar den stötdämpande för sparkar och det kan ta längre tid innan man känner något. Om bebisen rörde sig på RUL och verkade må bra är det nog ingen fara, du känner nog rörelser snart! :)

  • Anonym (Flicka)
    Anonym (:)) skrev 2019-02-13 15:48:10 följande:

    BM menar att du har moderkakan i bakvägg, inte livmodern ;) om moderkakan sitter i framvägg i livmodern verkar den stötdämpande för sparkar och det kan ta längre tid innan man känner något. Om bebisen rörde sig på RUL och verkade må bra är det nog ingen fara, du känner nog rörelser snart! :)


    Haha herregud jag skrev ju också livmodern, men menar såklart moderkakan. 
  • Linda2barnsmamma

    Hej.

    Ja är i v 23.

    V 24 i helgen.

    Har oxå moderkakan i bakvägg, dock ligger den väldigt lågt. Men ja började känna riktiga rörelser för 1 vecka sen.

    Är endå nr 4 så trodde ja skulle känt tidigare. Hehe

Svar på tråden Vecka 21