• hejhejhej128

    Sjukskriven, men får ingen hjälp

    Hej,

    Jag är sjukskriven pga psykisk ohälsa, men upplever att jag inte får någon hjälp alls att må bättre. Vad ska jag göra? Har varit sjukskriven i cirka 2 månader och igår var jag hos en psykiatriker och fick sjukskrivningen förlängd. Jag står för närvarande i kö till terapi på en psykiatrisk mottagning (samma ställe som jag besökte psykiatrikern på), men är ett halvårs kö.... Blev hänvisad till min vårdcentral där jag kom i kontakt med en kurator som kunde erbjuda mig en tid en gång i månaden. Tyckte detta var för lite. Har nu precis börjar gå i terapi privat. Ska det vara såhär? Lite märkligt att de bara sjukskriver mig utan någon plan för hur jag ska må bättre. Vad kan jag själv göra?

  • Svar på tråden Sjukskriven, men får ingen hjälp
  • Anonym (..)

    Ja det brukar ta tid det har jag oxå upplevt. Har dem erbjudit dig någon medicin? Har du tackat nej? Annars brukar dem vara snabba med det också.. När jag mådde dåligt o behövde hjälp gick jag yill en kurator på vc tyckte de inte hjälpte mkt tyvärr.. Hoppas du får bättre hjälp snart

  • hejhejhej128
    Anonym (..) skrev 2019-02-14 02:38:03 följande:

    Ja det brukar ta tid det har jag oxå upplevt. Har dem erbjudit dig någon medicin? Har du tackat nej? Annars brukar dem vara snabba med det också.. När jag mådde dåligt o behövde hjälp gick jag yill en kurator på vc tyckte de inte hjälpte mkt tyvärr.. Hoppas du får bättre hjälp snart


    Jag äter medicin sen tidigare, men har fått höja dosen lite. Du då? Mår du bättre nu? 
Svar på tråden Sjukskriven, men får ingen hjälp