• Svar på tråden Myra?
  • Anonym (Åhh)

    Jättefint! Uttalad det som krypet eller på engelska?

  • Anonym (.)
    fluu skrev 2019-02-14 17:11:45 följande:

    Pluttgulligt.


  • Anonym (Tveksam)

    Hade funkat bra i ett annat land. Men ska jag vara ärlig hade jag inte uppkallat ett barn efter en insekt.

  • Kusinen

    Sådär och föredrar engelskt uttal framför svenskt. Ska det uttalas på svenska och barnet ska växa upp i Sverige skulle jag nog välja Mira istället.

  • trollhona

    Nej. Inte i Sverige. Hon kommer alltid bli kopplad till en insekt. Gör inte så mot ert barn.
    Gillar ni det engelska uttalet så stava det Mayra åtminstone.

  • Xenia
    Anonym (Tveksam) skrev 2019-02-15 00:18:20 följande:

    Hade funkat bra i ett annat land. Men ska jag vara ärlig hade jag inte uppkallat ett barn efter en insekt.


    Det är ju inte efter en insekt. Namnet lär betyda myrra (de som Jesusbarnet fick i gåva av en av de vise männen).

    Jag tycker det är rätt gulligt. Men jag undrar om det ska uttalas svenskt eller engelskt, "Majra"?

    Annars är både Mira och Tyra alternativ.
  • Aikido

    Fint och ovanligt. Syskonen bör ha liknande namn. Termit, Kackerlacka, Husbock. Ingen kommer att våga säga att namnet bara är en fluga.

  • Anonym (Åhh)
    Aikido skrev 2019-02-17 17:49:12 följande:

    Fint och ovanligt. Syskonen bör ha liknande namn. Termit, Kackerlacka, Husbock. Ingen kommer att våga säga att namnet bara är en fluga.


    Hahahahaha jag dör! Det bästa jag läst härinne på länge :D
  • Nimzay

    Nja personligen tycker jag av någon anledning att det känns mer passande på en sagofigur än på en människa. Skulle föredra namnen Tyra och Mira som ju någon föreslog.

  • Anonym (n)
    Anonym (Ts) skrev 2019-02-14 09:03:33 följande:

    Vad tycker ni om namnet?


    Kanske Mira istället? Väldigt likt, men man kopplar inte ihop namnet med en insekt.. 
  • Anonym (Anonym)

    Fint! Bestämmer ni er för Myra kommer det bli en självklarhet för barnet, er och för alla i er omgivning. :) Sen finns det ju vuxna som kan göra sig lustiga/håna som tråden här visar tydligt. Sånt ska man ju inte bry sig om, man ska vara större än de som retas, något jag befarar att man kommer att få öva mycket på när folk tar sig friheter och ?bara skojar?.

Svar på tråden Myra?