• Äldre 14 Feb 16:13
    288 visningar
    3 svar
    3
    288

    Mina krav - vad rekommenderar ni?

    Tidigt gravid men vill börja kolla lite på barnvagn.


    Har barn sedan tidigare men det var länge sedan så antar att vagnarna förändrats en hel del.


    De krav jag har är:


    - helst svängbara hjul fram då jag tycker det blir jobbigt för axlarna att svänga annars.
    - fyra hjul
    - lätt att fälla ihop
    - relativt liten när den fälls ihop
    - duovagn (alltså kunna ha en liggdel och sedan byta till sittdel när de blir större)
    - fullt liggläge på sittdelen
    - går mycket så vill ha en rejäl vagn
    - helst inte över 8-10 000 kr för vagnen
    - inget "stopp" för fötterna på sittdelen, så man kan ha den länge utan att barnet behöver sitta med böjda ben

    Några ideer???

  • Svar på tråden Mina krav - vad rekommenderar ni?
  • Äldre 20 Feb 14:47
    #1

    Först grattis till graviditeten.

    Jag skulle tips om emmaljunga viking.

    Den har jag och den är toppen vid alla mina promenader, lättnavigerad tack vare svängbara hjul och låg vikt. Blir okej ihopfällt, jag delade den i två delar när liggdelen var på för smidigt få in den i bilen.

    Vid värsta snömodden som nu var låste jag framhjulen. De var lite trixigt att få dem snuttbara igen. Om det är väldigt ojämnt underlag har jag dragit vagnen bakochfram.

  • Äldre 20 Feb 15:07
    #2

    Jag skulle också rekommendera Emmaljunga. Själv har vi en Super Nitro just för att jag inte vill ha den ergonomiska sittdelen som jag läst lite om och inte tyckte passade oss och jag ville barnet skulle kunna sova i fullt liggläge. Den är rejäl och bra, använder den på landet och i spåret där det är typ skogsstig och den funkar jättebra. Har outdoor chassit. Har även använt den i stan och den är smidig i affärerna också. Just nu är barnet lite äldre så då har jag Kronan sulky S som "bil vagn" när vi åker till affärer och så. Den är väldigt smidig måste jag säga! Älskar den.

  • Äldre 20 Feb 21:26
    #3

    Håller helt med Smulpaj80, Emmaljunga supernitro med outdoor chassit är oslagbar när det kommer till körkomfort och barnet ligger och sitter väldigt ombonat. MEN den blir väldigt stor när man fäller ihop den och den är tung. Av den anledningen valde jag istället en Emmaljunga NXT90F med terränghjul till, alltså den med fullt liggläge. Jag är supernöjd med vagnen, blir hyffsat liten i bilen och enkel att köra. Nu bor jag iofs så att jag går mycket på asfalt och grusvägar, vilket går jättebra. Ska man ut och härja lite mer på ojämna vägar så skulle jag nog valt en vagn med lite mer gung i, exempelvis super nitron.

    Grattis till graviditeten!

Svar på tråden Mina krav - vad rekommenderar ni?