• Äldre 14 Feb 19:09
    678 visningar
    3 svar
    3
    678

    Hur lång tid tar det tills man märker skillnad?

    Jag har pco och en oregelbunden cykel. Har nu ätit lchf i 5 veckor och tagit Donaferty lika länge. Men är nu inne på CD 25 utan äl. Märker alltså ingen skillnad. Det är svårt att äta lchf och jag blir lite ledsen när jag inte märker någon skillnad i cykeln. Är det någon som har upplevt det samma? Blev det bättre med tid? Ska jag fortsätta eller bara gå tillbaka till det gamla vanliga?

  • Svar på tråden Hur lång tid tar det tills man märker skillnad?
  • Äldre 14 Feb 21:49
    #1

    Spontant känner jag att du måste vänta längre. Ge det minst 3 mån och gärna 6 mån. Kroppen måste få igång sina nya funktioner och det sker inte på 5 v. Och gå inte tillbaka till att äta gluten och socker sen heller för det mår ingen bra av.

    Försöker själv äta lågkolhydrat pga hyn och det tar tid.

  • Äldre 15 Feb 07:01
    #2
    Avenia skrev 2019-02-14 21:49:39 följande:

    Spontant känner jag att du måste vänta längre. Ge det minst 3 mån och gärna 6 mån. Kroppen måste få igång sina nya funktioner och det sker inte på 5 v. Och gå inte tillbaka till att äta gluten och socker sen heller för det mår ingen bra av.

    Försöker själv äta lågkolhydrat pga hyn och det tar tid.


    Jo, spontant känner väl jag samma. Men man läser hela tiden här på fl hur folk har käkat lchf i två veckor och blicit gravida eller tagit två påsar donaferty och fått mens direkt. I verkliga livet känner jag ingen med dessa problem och det finns inte mycket annat att hitta på nätet utöver olika forum, så man får ju en snevriden uppfattning om vad som är förväntat/normalt. Mest därför jag undrar om det finns någon här som har haft effekt först efter några månader... jag märker dock redan effekt på hud och har gått ner ett par kilo i vikt. Hur går det för dig?
  • Äldre 15 Feb 07:13
    #3
    Andreasvan skrev 2019-02-15 07:01:01 följande:

    Jo, spontant känner väl jag samma. Men man läser hela tiden här på fl hur folk har käkat lchf i två veckor och blicit gravida eller tagit två påsar donaferty och fått mens direkt. I verkliga livet känner jag ingen med dessa problem och det finns inte mycket annat att hitta på nätet utöver olika forum, så man får ju en snevriden uppfattning om vad som är förväntat/normalt. Mest därför jag undrar om det finns någon här som har haft effekt först efter några månader... jag märker dock redan effekt på hud och har gått ner ett par kilo i vikt. Hur går det för dig?


    Jag har fått bättre hy men nu börjrar den bli lite sämre. Tycker inte att jag ätit sämre men jag undviker också mjölkprodukter så långt det går vilket är nästan omöjligt vid LCHF. Vikten har jag inga problem med utan det är bara hyn och hälsan jag gör detta för.
Svar på tråden Hur lång tid tar det tills man märker skillnad?