• Anzil

    Kan man vara stressad utan att känna av stressen?

    Hej!

    Jag undrar om man kan bli utmattad rent psykiskt utan ens någon förvarning, liksom vara stressad utan att ens kroppen känt av det och sedan blir man utmattad rent psykiskt/går in i väggen.

    Jag tycker mina dagar är ändå rätt okej - Jag volontärsarbetar och hjälper utsatta människor som är bostadslösa och volontärsarbetar i ett annat ställe i någon liknade verksamhet, dock i den andra verksamheten gäller det då för utsatta EU-Medborgare.

    Jag pluggar under veckodagarna. Jag har enbart en kurs/ämne, så jag har inte så jättelång skoldag.

    Sedan sysslar jag med kampsport, två gånger i veckan.

    Det jag har börjat märka av skolan är att bland annat fokus och tänkandet. Liksom i enkla uppgifter som jag borde kunna lösa, kan jag helt plötsligt inte räkna ut. Sedan blir jag arg och förvånad över mig själv för att jag borde egentligen kunna ha tänkt ut det där fortare. Jag ser mig själv inte som en intelligent person, men ändå är jag rädd att jag kanske blivit korkad mer än innan . Och frågar mig själv vad som försiggår. 

    Jag har bokat tid med skolkuratorn på Komvux och medan jag fick min tid nästa veckan, börjar jag misstänka mig om jag kanske gör alldeles för mycket under dagarna. Samtidigt känner jag mig inte stressad, snarare tvärtom. Mår jag bra på volontärsarbeten och så.

    Kan det vara så att jag egentligen är stressad men att jag bara inte känner av det?

    Eller vad är det som hänt. Det är egentligen bara skolan som jag känner att det har blivit lite annorlunda med mig.

    Jag känner av ångest, just för att jag inte vet vad som försiggår. Så övrigt, är jag inte ångestladdad egentligen. Jag är bara lite arg på mig själv och känner en oro om vad som händer.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Kan man vara stressad utan att känna av stressen?
  • Anonym (Qwerty)

    Ja. Jag fick fysiska stressymtom med hjärtklappning mm, tyckte att det var jättekonstigt för det var ju så lugnt på jobbet..? Det var posttraumatisk stress som bubblade upp när det triggades igång av en händelse. Men jag har ingen aning om det är vanligt med någon sorts ?dold? stress.

Svar på tråden Kan man vara stressad utan att känna av stressen?