• Anonym (HATAR KIVRA)

    KIVRA - företaget som sitter på en hög häst!

    Varför erbjuder dom inte inloggning via vanligt Bank ID???


    Min mobil har gått sönder o jag har verkligen inga pengar att laga den eller köpa ny i dagsläget. Pratade med deras kundtjänst som begärde att man antingen har mobilt bankid på en annan plattform eller lånar en familjemedlems eller kompis mobil och laddar ner mobilt bankid på DERAS mobil!!!


    O det är verkligen många som skulle låta t ex arbetskollegan göra något sådant på sin lur, visst? Inte direkt, o någon familj har jag inte eller någon riktigt vän heller för den delen då jag är introvert o asocial och varit helt ensam i ett antal år nu.


    Så lösningen Kivra hade då var att jag ska avsluta min tjänst hos dom helt enkelt! Inte riktigt så enkelt direkt. Dels kan dom inte skriva ut tidigare mejl och skicka med rekommenderat brev till mig, utan jag måste kontakta varje företag eller myndighet för att få kopior O (nu har jag inte det som tur är) men har man en betaltjänst aktiverad så måste man logga in och avsluta den själv.


    I frågan; Så dom som råkar ut för lite problem och är ensamma skiter ni alltså i? 


    Svar; Nej, det skulle jag inte vilja påstå att vi gör!


    Jag finner ingen logik i det svaret överhuvudtaget!


    Kollar man på andra företag myndigheter eller vad som helst så har dom vad jag känner till i dagsläget ALLTID MINST 2 - 3 inloggningsmöjligheter! Varav mobilt bank id och VANLIGT BANKID finns med! 


    Jag förstår inte hur något företag som tar på sig rollen i att hantera ett lands befolkning mest absolutaste viktigaste post INTE erbjuder denna tjänst!


    Sen när man kritiserar detta så kan man möta ilska utav den som svarar! 


    Nej, snälla lägg ner denna tjänst då dom skiter i att vara tillmötesgående eller att kliva ner ifrån sina höga häst! Ska avsluta Kivra o skaffa mig e-books då dom åtminstone har vanligt bank id med!


    Känner mig frustrerad, sviken och framför allt PAFF över hela situationen och tillmötesgåendet som inte bara krånglar utan kan bli otrevligt också!


    SKITFÖRETAG !

  • Svar på tråden KIVRA - företaget som sitter på en hög häst!
  • Anonym (Weerty)

    Men vad är problemet? Ladda ner mobilt id på kollegans mobil, logga in på Kivra och radera id?t på mobilen. Är det så svårt?

    Vad behöver du ens därifrån? Man använder ju inte den där tjänsten alls

  • Anonym (HATAR KIVRA)
    Anonym (Weerty) skrev 2019-02-15 08:04:52 följande:

    Men vad är problemet? Ladda ner mobilt id på kollegans mobil, logga in på Kivra och radera id?t på mobilen. Är det så svårt?

    Vad behöver du ens därifrån? Man använder ju inte den där tjänsten alls


    Fast ingen av kollegorna skulle låna ut sin mobil till att jag skulle få ladda ner ett bankid på deras personlig mobil! Det är precis att man i värsta fall får låna luren för kort samtal om det är så! Får lönespecer dit, o jag får deklarationen dit och ifrån andra ställen. Det är ett problem att ett vanligt bankid inte fungerar då ett företag som handhar statliga dokument inte erbjuder ett alternativ utan att "stöta i axeln" i någon annan! Det är inte lån om pengar vi pratar här. Det är att komma åt sin absolut viktigaste post! Post kan ses som värdehandling i princip. Självklart ska det finnas möjligheter att nå sina "värdehandlingar" om dom nu erbjuder detta även när det uppstår problem för den enskilda individen! Erbjuder man inte det så tar man heller inte ansvar som företag!


    Hade jag vetat att det inte gick att lösa så hade jag aldrig registrerat mig på det företaget! Det finns ingen sådan information när man gör en registrering hos dom!


    T om Svenskaspel har bankid enligt kompisen och jag kan bekräfta efter att ha kolat upp det nu precis. O Länsförsäkringar erbjuder ca 8 olika inloggningsalternativ beroende på individen! T om ett lån företag som easycredit som inte erbjuder bankid går det att lösa med och få en personlig kod istället eller använda sig utav mobilt bankid. Inte ens denna möjlighet existerar hos Kivra (o det kan jag förstå visserligen ur säkerhetssynpunkt) men fixa då BANKID ! Eller vill företaget att kunder ska känna sig lurade? Helt sjukt när det finns redskap så väljer man alltså att inte erbjuda det ändå. O jag kan ju knappast vara den ända utsatta. Finns äldre som är glömska o säkert lätt förlägger sin mobil emellanåt. Visst dom har familj förhoppningsvis, men förstår inte hela grejen med att ett så stort företag ska kräva något sådant utav sina kunder. Det är sjukt !

  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (HATAR KIVRA) skrev 2019-02-15 04:26:56 följande:
    Pratade med deras kundtjänst som begärde att man antingen har mobilt bankid på en annan plattform eller lånar en familjemedlems eller kompis mobil och laddar ner mobilt bankid på DERAS mobil!!!
    Hur tänker de? Alla har väl bank-id på mobilen och man får ju bara ha ett per enhet vad jag vet. Funkar inte med andra ord. Bra att veta TS. Jag har funderat på att börja med KIVRA, men borde kanske avvakta lite.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (HATAR KIVRA) skrev 2019-02-15 08:35:48 följande:

    . Det är ett problem att ett vanligt bankid inte fungerar då ett företag som handhar statliga dokument inte erbjuder ett alternativ utan att "stöta i axeln" i någon annan! Det är inte lån om pengar vi pratar här. Det är att komma åt sin absolut viktigaste post!


    Håller med! Om inte annat pga av tillgänglighet. Det finns många människor som inte kan hantera en mobil av olika anledningar utan måste ha dator.
  • Anonym (HATAR KIVRA)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-02-15 09:03:30 följande:
    Håller med! Om inte annat pga av tillgänglighet. Det finns många människor som inte kan hantera en mobil av olika anledningar utan måste ha dator.

    Ja, tack för input!


    E books har med bankid såg jag igår. Gick in via skatteverket o så har dom några alternativ! Dom erbjöd inte alternativ via skatteverket när jag registrerade mig på Kivra vill jag minnas så trodde det var absolut top topp! Men det finns nu  iallafall!

  • Anonym (HATAR KIVRA)
    hellothere87 skrev 2019-02-15 09:07:34 följande:

    Fan vilken gnällspik du är. Skapar du trådar och basunerar ut ditt missnöje så fort du möter minsta motgång i livet? Ditt patetiska patrask.


    Antar att du jobbar med Kivra då du har liknande egenskaper som dom, fast här tar du i lite till då ingen kan koppla dig till det. Nice! Bra där! Klart man får kritisera när man inte får komma åt sin post. När det sköttes manuellt så hade liknande setts som olagligt antagligen! Så ja, jag får mycket väl lägga ut min kritik offentligt när ni är som ni är! Lite extra minus poäng där! Grattis! 
  • Anonym (Z)

    men herregud, gå till en elgiganten och köp den billigaste android telefonen du kan hitta på faktura/ avbetalning. En telefon är så pass viktig att ha. De flesta prioriterar ju ändå en fungerande telefon. Och har du så viktigt post som nu ligger på kivra som du absolut måste ha nu så är det väl ännu viktigare. 

    Här är en för 990 kr som fungerar ok som reservtelefon: www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/LGK9BK/lg-k9-2018-smartphone-svart 

  • Anonym (Lösenord)

    Varför kan du inte logga in med mail och lösenord för som också är ett alternativ?

  • Anonym (J)
    Anonym (Lösenord) skrev 2019-02-15 09:30:25 följande:

    Varför kan du inte logga in med mail och lösenord för som också är ett alternativ?


    Undrar jag också...
  • Anonym (E)

    Jag fattar inte det där med bankID, min mobil kan inte ha appar och sånt och min dator vägrar ladda ner det. Finns det alltså inga andra sätt?

Svar på tråden KIVRA - företaget som sitter på en hög häst!