• Mamaof5

    Extrema graviditetssymptom med barn nr6?

    Hej!

    Jag är nu gravid med vårt 6 barn, har sedan tidigare 5 barn i livet och 3 änglabarn. Det är alltså min 9 graviditet. Denna graviditeten har vart helt olik de övriga. Helt fruktansvärd, med kräkningar och illamående redan innan jag plussade. Har ätit postafen i några veckor men hjälper inte. Är nj i vecka 15. Tröttheten har vart extrem och alla andra symptom har vart överdrivna i jämförelse med de andra graviditeterna. Är konstant hungrig, haft ömma och större bröst sen vecka 5. När jag böjer mig framåt eller sätter mig på huk känns det redan som om jag skulle vara typ halvvägs in i graviditeten. Yngsta barnet är bara 2 år så det är inte länge sedan jag var gravid sist och i september 2017 fick vi missfall.

    Jag vet att alla graviditeter är olika men jag vill prata med flera omföderskor som fött många barn om de haft liknande symptom? Är lite orolig att något skulle vara fel. :( Har ett ultraljud inbokat nästa onsdag, så jag hoppas att kunna känna mig lite lugnare efter det. Med de andra barnen har alla graviditeter vart enkla förutom foglossning, halsbränna och karpaltunnelsyndrom. Alla barnen har olika kön om det nu skulle göra skillnad på måendet.

    Någon som kan stilla min oro lite har någon haft liknande?

    Tacksam för hjälp från er visa kvinnor ?

  • Svar på tråden Extrema graviditetssymptom med barn nr6?
  • Mamaof5
    Anonym (Jag) skrev 2019-02-15 11:35:09 följande:

    Ja, och då var det tvillingar...


    Nej är det sant?! Herregud! Den tanken har inte ens slagit mig. Mer vart orolig att något skulle vara fel då en nära vän till mig haft samma symptom och det visade sig att bebisen slutat att utvecklas i magen. :(

    När upptäcktes det? Hade du exakt samma symptom som mig?
  • Anonym (TVILLING)

    Säger samma som anonym. När jag väntade mina tvillingar hade jag allt du beskriver ovan, men med mina enlingar hade jag hyffsade grav. Oavsett lycka till!!

  • Anonym (Jag)

    Jag hade väldigt tidiga, och starka symtom. Växte fort och tidigt. Men det som var tydligast var det kraftiga illamåendet som tyvärr höll i sig lääänge också. Fick veta efter vul i v 10 då jag misstänkte just tvillingar.


    Mamaof5 skrev 2019-02-15 12:12:25 följande:

    Nej är det sant?! Herregud! Den tanken har inte ens slagit mig. Mer vart orolig att något skulle vara fel då en nära vän till mig haft samma symptom och det visade sig att bebisen slutat att utvecklas i magen. :(

    När upptäcktes det? Hade du exakt samma symptom som mig?


  • cosinus

    Tvillingar är ingen högoddsare då det dessutom är vanligare bland de som varit gravid många ggr. 

    Men annars så var min fjärde graviditet helt olika de 3 första. Jag mådde helt sjukt mycket sämre. Kräktes och hade mig till v 12 då jag åkte på riktig magsjuka och sen var det som över. Återhämtade mig inte helt ordentligt föränn ungen var född.

  • Anonym (Jag)

    Ja, risken för tvillinggraviditet ökar med åldern fr a. Nu vet vi ju inte ts ålder men den är nog inte jättelåg med tanke på att hon har flera barn och många graviditeter bakom sig redan.

    Ts, berätta gärna (om du vill) efter du varit på ultraljudet!


    cosinus skrev 2019-02-15 13:33:23 följande:

    Tvillingar är ingen högoddsare då det dessutom är vanligare bland de som varit gravid många ggr. 

    Men annars så var min fjärde graviditet helt olika de 3 första. Jag mådde helt sjukt mycket sämre. Kräktes och hade mig till v 12 då jag åkte på riktig magsjuka och sen var det som över. Återhämtade mig inte helt ordentligt föränn ungen var född.


  • Anonym (Stark)
    Mamaof5 skrev 2019-02-15 10:40:10 följande:

    Hej!

    Jag är nu gravid med vårt 6 barn, har sedan tidigare 5 barn i livet och 3 änglabarn. Det är alltså min 9 graviditet. Denna graviditeten har vart helt olik de övriga. Helt fruktansvärd, med kräkningar och illamående redan innan jag plussade. Har ätit postafen i några veckor men hjälper inte. Är nj i vecka 15. Tröttheten har vart extrem och alla andra symptom har vart överdrivna i jämförelse med de andra graviditeterna. Är konstant hungrig, haft ömma och större bröst sen vecka 5. När jag böjer mig framåt eller sätter mig på huk känns det redan som om jag skulle vara typ halvvägs in i graviditeten. Yngsta barnet är bara 2 år så det är inte länge sedan jag var gravid sist och i september 2017 fick vi missfall.

    Jag vet att alla graviditeter är olika men jag vill prata med flera omföderskor som fött många barn om de haft liknande symptom? Är lite orolig att något skulle vara fel. :( Har ett ultraljud inbokat nästa onsdag, så jag hoppas att kunna känna mig lite lugnare efter det. Med de andra barnen har alla graviditeter vart enkla förutom foglossning, halsbränna och karpaltunnelsyndrom. Alla barnen har olika kön om det nu skulle göra skillnad på måendet.

    Någon som kan stilla min oro lite har någon haft liknande?

    Tacksam för hjälp från er visa kvinnor ?


    Hej!

    Vad beklagligt att du ska ha de så jobbbigt med din graviditet! Hoppas allt går bra och att det värsta symptomen lägger sig snart!

    Du verkar vara en väldigt stark kvinna som har gått igenom mycket med tanken på dina tre änglabarn. Får jag fråga vad som hände?

    Jag är nämligen själv änglamamma åt två små. Första föddes för tidigt i v.24 och vårat andra barn somnande in i min mage i v.25 pga infektion. Vi är nu gravida igen och tankarna snurrar. Man är inte säker någonstans.

    Hur klarade du av dina graviditeter?

    Mvh änglamamma
  • Anonym ((trean))

    Väntar tredje barnet men det är min 5e graviditet. Mitt första grav var hemsk med mycket illamående. 2-3 var bättre. Var jätteillamående på morgonen men efter maten blev det bättre, annars inget annat. Den här gången mår jag mer illa över hela dagen och har ofta ont i huvudet samt är trött på eftermiddagarna. Jag tror att det också kan ha göra med att man har blivit några år äldre och man kanske är tröttare och det påverkar kroppen. Behöver inte vara tvillingar. Uppdatera oss gärna efter UL.

  • Mamaof5

    Hej allihop!

    TACK för era svar! Jag är ganska "ung" flerbarns förälder. Jag är 30 år. Jag hör självklart av mig efter ultraljudet. Nu väcktes lite hopp inom mig att allting ändå kanske är som det ska där inne!

Svar på tråden Extrema graviditetssymptom med barn nr6?