• Anonym (Utsatt)

    Kan inte släppa detta!

    Hej,

    Måste skriva av mig då jag fastnat i en grej som hände för ca 2 år sen men som påverkar mig än idag.

    Jag var nyskild och ute en del med vänninor, varpå en helg så träffar jag en Man på krogen som jag pratade lite med och som fick mitt nummer. Inte mer än så. Vi messade lite men sågs aldrig.

    En månad senare var jag ute igen,

    Möter samma man- han vart lite väl efterhängsen efter ett tag och jag ?låtsas? gå på toa för att bli av med honom. Hade min bror och vänner med mig ut så dom visste att jag gick på toa.

    Väl när jag ska stänga dörren om mig så tränger sig mannen in och börjar skrika - vart har du varit??? Vart tog du vägen osv osv.

    Sen slår han mig i ansiktet, en lavett.

    Det berörde mig inte så mycket som när han två sek senare drar ner brallorna och försöker trycka in sin ?- i munnen på mig. Jag fick ta en smäll till innan jag tog mig ut. Utanför stod en vakt och en vän som frågar vad som hänt.

    Jag väljer att inte säga något. Men dom förstod.

    Polis tillkallas och tar in mannen på en LOB ( dom söker upp mig och frågar om jag vill berätta något och jag säger nej)

    Jag jobbar inom en myndighet och har diverse åtaganden som gjorde att jag valde att inte agera.

    Men... jag möter ju denna man kontinuerligt och kan inte släppa det..

    Råd?

  • Svar på tråden Kan inte släppa detta!
  • Anonym (Anna)

    Du har några val och det självklara är att anmäla. Mannen har begått ett brott och skall straffas. Du kan genom en anmälning kanske rädda andra kvinnor från att drabbas på samma sätt. En anmälan gör att du exponeras, att du måste återberätta vad som hänt, att du kan bli misstrodd och rannsakad.

    Du kan också välja att inte anmäla och då behöver du bearbeta detta på något sätt. Prata med en vän eller en terapeut. Få hjälp att gå vidare.

    Du skulle kunna hämnas, hänga ut honom på nätet, kapa hans id, beställa mängder av SMS lån i hans namn. Du kanske mår bättre av det men där finns en uppenbar risk att du blir anmäld.

    Det är upp till dig hur du vill göra men något måste du göra.

  • Anonym (Utsatt)

    Ja ärligt talat så kände jag mig så smutsig och började rannsaka mig själv. Landade i att jag inte ville gå ut officiellt då jag varit familjehem osv..

Svar på tråden Kan inte släppa detta!