• Anonym (Gammal)

    Hjälp, har åldrats 10 år det senaste året

    Det senaste åren har jag varit enormt stressad med jobb och småbarn som inte sover. Har varit värst det senaste året, Jag ser verkligen hemsk ut, grå hud, påsar under ögonen, mitt hår är nästan helt grått nu, måste färga var tredje vecka. Jag är dessutom så trött jämt, har en fyraåring som har sömnproblem och vaknar flera gånger per natt.

    Har gått upp lite i vikt också så nästan inga kläder passar längre, måste köpa nytt men vet inte vad. Usch, behöver lite pepp och råd, hur ser jag fräschare ut?

  • Svar på tråden Hjälp, har åldrats 10 år det senaste året
  • Anonym (Också...)

    Jag har det precis lika. Sett ung och fräsch ut men senaste två åren har varit hemska pga problem, stress och småbarn som inte sover och nu ser jag typ tio år äldre ut än min riktiga ålder! Har alla problem du nämnde förutom grått hår (Men färgar så jag vet inte säkert, tycker det liksom är en grå känsla över håret fast jag inte hittar grå hårstrån) och några till. Vad ska man göra? :( Blir typ rädd av att ta en selfie nu -trots- beauty-filter på mobilen!

  • Anonym (Också...)

    Har också gått upp i vikt typ 5-6 kg och det har satt sig mer osmakligt än innan, på mage, haka och armar. Blä :/

  • Anonym (Micke)

    Kunde varit jag för 3 år sedan.

    Jag sa upp mej, gick på A-kassa, 18.000 i månaden ( tur jag hade lite sparpengar)
    gick i terapi ett år, tränade, lagade nyttig mat, återhämtade mej.
    1.5 år senare var jag en ny person och fick relativt snabbt nytt jobb
    Dom 1.5 åren var helt livsavgörande för mej.
    Tror fler skulle må bra av det.  Gå igenom ekonomin och kolla om du har råd
    att leva på mindre pengar en period.

  • Anonym (Också...)
    Anonym (Micke) skrev 2019-02-15 15:29:02 följande:

    Kunde varit jag för 3 år sedan.

    Jag sa upp mej, gick på A-kassa, 18.000 i månaden ( tur jag hade lite sparpengar)

    gick i terapi ett år, tränade, lagade nyttig mat, återhämtade mej.

    1.5 år senare var jag en ny person och fick relativt snabbt nytt jobb

    Dom 1.5 åren var helt livsavgörande för mej.

    Tror fler skulle må bra av det.  Gå igenom ekonomin och kolla om du har råd

    att leva på mindre pengar en period.


    Låter som en bra ide om man är stressad pga jobb. För mig är det barn och hemmaliv som är stress. Jobbet är lugnt och trevligt förutom att man inte kan sova där.

    3 mån på hälsohem hade varit bra :S
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Också...) skrev 2019-02-15 15:32:45 följande:
    Låter som en bra ide om man är stressad pga jobb. För mig är det barn och hemmaliv som är stress. Jobbet är lugnt och trevligt förutom att man inte kan sova där.

    3 mån på hälsohem hade varit bra :S
    Om du slutar jobba en period så har du minst 8 timmar extra till förfogande.
    Du har ett långt liv framför dej och ett års minskad belastning kan vara vad du behöver. Svårt att säga upp sig som förälder.
  • Gryntroll

    Usch jag har också åldrats mycket senaste året. Inget kul! Från att ha sett mycket yngre ut än min älder har jag nu ett utseende som är lite äldre än min ålder :-/

    Men jag märker att det också handlar mycket om vecko-formen, dricker jag ordentligt med vatten och tar någon extra promenad (helst löprunda, men är helt ur fas för det) så ser jag MYCKET piggare ut.

    Har läst lite och tror att det beror på att min kropp binder vatten när jag slavar med vätskan. Blir mindre rund i ansiktet och får mindre påsar under ögonen när jag är i fas med vätskan.

    Och av promenad (eller löprunda) så aktiveras musklerna lite mer i kroppen och jag blir lite fastare, får mer markerade drag i ansikte och ffa en bättre känsla i koppen.

    Kvar är dock nedre delen av magen som har börjat puta ut på ett typiskt tantvis. Det är verkligen ingen höjdare så det behöver jag försöka ta tag i.

    Vet inte om det är något som hjälper andra, men för mig hjäper det.

Svar på tråden Hjälp, har åldrats 10 år det senaste året