• Anonym (Jobbigt)

    Surar i flera dagar (Veckor)

    Vet inte riktigt hur jag ska hantera det här längre, jag är tillsammans med en tjej sedan drygt ett år. Hon kan vara kärleksfull men också väldigt känslokall och verkar sakna empati. Bråkar vi kan hon sura i flera dagar, 1 vecka eller längre beroende på vad vi bråkar om. Då stänger hon av sig helt gentemot mig och blir iskall, vill inte prata, kort och otrevlig, ignorerar mig när jag skriver till henne tex på Facebook. När hon lugnat sig så kan hon älta det som hände, hon ser inte sin del i det och det är jag som får stå som den skyldige för hela kalaset. Eftergifterna är att jag inte älskar henne, jag ljuger osv osv. Fastän jag anstränger mig dagligen för att visa henne hur mycket jag älskar henne även under de mörkaste dagarna. Borde väl egentligen lämna henne, för ganska osannolikt att det kommer bli bättre.

  • Svar på tråden Surar i flera dagar (Veckor)
  • Anonym (Jobbigt)
    Långbenopluto skrev 2019-02-15 16:15:21 följande:

    Jisses, men ge upp! Du förtjänar en normal tjej!


    Jag har tyvärr svårt att lämna förhållanden, även fast jag vet jag bör det. Så har mig själv att skylla också. Har känslor för henne och älskar henne, och hon är underbar när hon faktiskt är det.
  • Anonym (Nja)

    Hon vill att du sätter henne på en piedestal. Hennes sureri är ett sätt att kontrollera dig. När hon är sur är du säkert världens mes, fjäskig och hur snäll som helst.

    Surar hon sura tillbaka. Skriv inte till henne om hon inte ens svarar. Till slut kommer hon då vilja prata och då säger du som det är att du inte gjort något mer fel än vad hon gjort och att du bara är mot henne dom hon mot dig.

    Kommer fungera och förhoppningsvis leda till lite självransakan och att du behöver ha en sur tjej så fort hon inte får som hon vill

  • Tecum

    Du borde dumpa henne, men om du nödvändigtvis ska hålla kvar vid henne måste du tuffa till dig. När hon surar eller är tyst, svara med samma mynt och låt henne ta nästa steg. Och be absolut inte om ursäkt om du inte gjort något fel, att ha olika åsikter är inget fel.

  • OlgaElvira

    En sådan obalans i en relation kommer att höra dig illa i längden. Du kommer att börja gå på tå för att inte förarga henne. Vet du om detta ör ett beteende som hon har med sig från sina föräldrar. Hur löser de konflikter, är det mågon av dem som surar.

    Oavsett så måste det säkert till utomståendes hjälp för att komma vidare. Om du kan få med henne på familjerådgivning så kan det vara en väg. Om hon inte vill så kan du få hjälp med hur du kan hantera detta om du själv får en samtalskontakt.

    Denna silent treatment är ett vanligt inslag i psykisk misshandel.

Svar på tråden Surar i flera dagar (Veckor)