• linnea12533

    Okej med dagar då bebisen sover mycket?

    Min dotter på drygt 3 veckor, brukar vara vaken ca 1,5-2 timmar när hon sovit på dagarna. Men idag när hon ätit och fått ny blöja är hon snabbt trött igen och vill sova igen. Hon orkar kanske vara vaken ca 30-45 min. Sen gråter hon bara. Hon äter som vanligt när jag ammar henne och hon kissar och bajsar som
    vanligt. Är det normalt att bebisar har vissa dagar då de sover mycket? Eller bör jag vara orolig? Någon som varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Okej med dagar då bebisen sover mycket?
  • Griseknoen35

    Det är helt normalt. De behöver massor av sömn och behovet kan variera lite dag för dag. Ibland är de trötta och behöver sova men håller sig vakna och är griniga och ibland sover de bort en hel dag. Passa på att ha en vilodag själv innan bebis är så stor så hon inte vill sova. 

  • MrsAJ88

    Som ovan skriver helt normalt, så små barn skall får sova när och hur mycket de vill. Mina barn sov ofta 23,5 h/ dygn i den åldern :)

  • syntharen

    Oj ja det är helt normalt, annars skulle jag behöva bli väldigt orolig för mitt tredje barn som också är 3 veckor. Hon äter, sover och bajsar, och är aldrig vaken längre än max 30 min om ens det. Helst vill hon bara bli ammad när hon är vaken och sen sover hon (om hon inte bajsar då förståss ).

Svar på tråden Okej med dagar då bebisen sover mycket?