• Boll86
    Äldre 15 Feb 17:42
    25 visningar
    2 svar
    2
    25

    Viktuppgång :/

    I höstas bytte jag jobb från ett fysiskt tungt där jag kunde gå typ 3 mil en vanlig arbetsdag, till ett där jag i princip sitter på röven framför en dator iaf 80% av min arbetsdag. Jag har blivit så lat att jag till och med släpar min kontorsstol över golvet med fötterna om jag behöver nånting på ett annat skrivbord. Matvanorna har inte ändrats nämnvärt men dom var ju kassa redan innan. Men då KUNDE jag äta vad som helst utan att vikten påverkades pga rörde mig konstant. Utövar även en sport och har gått från 6-7 dagar i veckan till 3. Pga allmän utmattning och stress i vardagen.

    Men. Nu har ju kilona börjat komma krypande och jag gillar det inte. Samtidigt finns en annan dimension till historien; I tonåren hade jag svår anorexi och vägde typ 40 kg till 175 cm. När jag tillfrisknat tillräckligt i skallen efter detta lovade jag mig själv att aldrig vägra mig själv nånting jag ville ha i matväg. Det tog lång tid att läka mentalt och fysiskt och jag hade liksom accepterat min vikt och min kropp. Är så jävla rädd att om jag börjar mixtra med maten nu kommer massa gamla dåliga tankar att triggas. Är inte överviktig i dagsläget men börjar få en liten kula på magen (det är där det lägger sig på mig). Fattar ju att om jag inte gör nånting åt mina kost/motionsvanor så kommer jag bli fet.

    Snälla nån hjälp, tankar om min situation? Pepp?

  • Svar på tråden Viktuppgång :/
  • Äldre 15 Feb 18:19
    #1

    Börja med att be att få en kontorsstol utan hjul.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 15 Feb 18:20
    #2

    Och också, gör skrivbordsyoga. Inte so mycket för vikten, men för att må bra vid skrivbordet och hålla dig lagom rörlig-

    Be också om ett höj- och sänkbart skrivbord.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Viktuppgång :/