• Anonym (Bobbo)

    Hur ofta bör man ha sex i en relation?

    Jag och min fru har sex väldigt sällan!

    Som person vill jag gärna experimentera och pröva nya saker.

    Enligt mig så skulle jag gärna vilja ha sex iaf 2 ggr/v men min fru tycker det är för mycket.

    Hon har inget sug alls!

    När vi väl har sex känns det som att hon ?ställer upp?. Hon har själv erkänt att hon har gjort det.

    Vi kanske har sex 3-4 ggr/år vilket är väldigt frustrerande och på tok för lite för mig!

    Vad anser ni är lagom ofta i er relation??

  • Svar på tråden Hur ofta bör man ha sex i en relation?
  • Anonym (Kille)

    Skulle jag få välja fritt, så skulle jag ha sex 5-6 gånger per veckan. Vi har sex med typ 3-4 dagars intervall oftast.

    Sex med nån som ställer upp är dock värdelöst

  • Mimosa86

    Beror ju helt på vad man är för par.

    Såg ert sexliv ut så från början eller vad kan ha gjort att ni inte har sex lika ofta?

    Vad tycker hon om när det gäller sex? Får hon orgasm? Hur är ert liv i övrigt, kramas ni ofta? Kysser ni varandra spontant? Är ni fysiska generellt i vardagen? Delar ni mycket tankar, idéer och känslor (dvs står ni varandra nära)?

    Jag skulle själv inte kunna tänka mig färre sex än 2 ggr i veckan. Men alla har ju olika sexuella aptit.

    Tips, försök att tillsammans jobba upp ett fungerande sexliv innan ni introducerar mer avancerade inslag. Det kommer inte funka om ni inte får igång vanligt sex först.

  • Anonym (sixten)

    Alla mogna fruar som inte får vad de behöver av sina jämnåriga män bör skaffa sig yngre virila älskare.

  • Anonym (Bobbo)

    I början ville hon ha sex nästa varje dag.

    Jag har försökt söka kontakt med henne genom simpel beröring men jag får absolut ingenting tillbaka.

    Hon kryper aldrig upp till mig på natten utan vänder sig bara om.

  • Turms
    Mimosa86 skrev 2019-02-15 18:31:00 följande:

    Beror ju helt på vad man är för par.

    Såg ert sexliv ut så från början eller vad kan ha gjort att ni inte har sex lika ofta?

    Vad tycker hon om när det gäller sex? Får hon orgasm? Hur är ert liv i övrigt, kramas ni ofta? Kysser ni varandra spontant? Är ni fysiska generellt i vardagen? Delar ni mycket tankar, idéer och känslor (dvs står ni varandra nära)?

    Jag skulle själv inte kunna tänka mig färre sex än 2 ggr i veckan. Men alla har ju olika sexuella aptit.

    Tips, försök att tillsammans jobba upp ett fungerande sexliv innan ni introducerar mer avancerade inslag. Det kommer inte funka om ni inte får igång vanligt sex först.


    Instämmer i dessa frågor. 
    Personligen vill jag att det ska finnas en sexig atmosfär/energi kring oss ständigt. Men inte nödvändigtvis med penetrerande sex alla gånger. Sen är det skillnad på en snabbis och en helkväll också. 
    En eller ett par rejäla 'kärleksyttringar' i veckan är väl optimalt, och sen klämma in ett par snabbisar på det. 

    Har du tråkigt sexliv så försökt kommunicera. Kanske är hon eller ni trötta? Kanske behöver förändra ert liv i någon utsträckning. Det vill säga göra det lättare och visa er ömhet och kärlek på andra sätt än med könen. 
    Tjejer ääälskar killar som städar, lagar mat, diskar och kanske överraskar med en gåva eller så emellanåt. Visa att du lyssnar och förstår dude. 
  • Mimosa86
    Anonym (Bobbo) skrev 2019-02-15 18:33:31 följande:

    I början ville hon ha sex nästa varje dag.

    Jag har försökt söka kontakt med henne genom simpel beröring men jag får absolut ingenting tillbaka.

    Hon kryper aldrig upp till mig på natten utan vänder sig bara om.


    Då verkar det som ni har problem i relationen och bristande sex är mer en symptom av ett störrre problem än ursprungsproblemet.. ni behöver jobba upp attraktionen och närheten. Kanske också tilliten?
  • Anonym (Relativt)

    Vad som är lagom ofta är upp till individen. I idealfallet kan parterna kompromissa så att båda blir någorlunda nöjda (alla har inte en lust som matchar partnerns, särskilt inte i längre förhållanden där man med tiden lätt kan hamna i otakt med varandra). Om det känns som att din fru ställer upp så har du med stor säkerhet rätt. Jag har hört samma sak från min pojkvän och det berodde just på att jag gick med på sex, inte för att jag hade lust utan för att slippa hans gnäll. Har sett män klaga på det i trådarna här ibland, att det är tråkigt om det är för tydligt att hon ställer upp för hans skull men det skulle bli ännu större bråk om frugan inte ställer upp alls och det uppmanas senast till otrohet om hon är för hjärtlös för att ställa upp. Då är väl pity-knull att föredra. Vet du varför din fru har tappat lusten, kommunicerar ni i vardagen, flirtar ni, njuter ni av förspel eller massage eller egentid med varandra? Eller har det blivit så mycket vardag att hon glömt bort att hon brukade längta efter dig? Jag har egentligen starkare sexlust än min pojkvän och vill oftare men sex med honom är inte tillräckligt skönt för mig och därför är jag inte särskilt engagerad i det. Får din fru ut vad hon vill av ert sexliv, vad brukade hon tycka om eller har du frågat henne om hon vill ha mer av något särskilt? Ibland är inte sexlusten borta, den har bara gått i ide om den inte används.

  • Anonym (Bobbo)

    När jag inte är på jobbet för att försörja min familj så när jag kommer hem ställer jag mig och lagar middag, plockar undan och tar hand om disken, kanske kör igång en tvättmaskin om det behövs och sen är jag med barnen och lägger dom.

    Jag gör ingenting annat än jobba och ta hand om min familj.

    Det min fru gör är att hämta och lämna, sen är hon hemma. Händer väl att hon kanske gör en ryck i hemmet under dagen.

  • Anonym (Relativt)
    Anonym (Bobbo) skrev 2019-02-15 18:43:04 följande:

    När jag inte är på jobbet för att försörja min familj så när jag kommer hem ställer jag mig och lagar middag, plockar undan och tar hand om disken, kanske kör igång en tvättmaskin om det behövs och sen är jag med barnen och lägger dom.

    Jag gör ingenting annat än jobba och ta hand om min familj.

    Det min fru gör är att hämta och lämna, sen är hon hemma. Händer väl att hon kanske gör en ryck i hemmet under dagen.


    Det kan inte vara så att hon är deprimerad om hon verkar mer passiv även i vardagen? Det låter inte som att hon mår helt bra om hon gör så litet på alla plan.
  • Anonym (Bobbo)

    Gör mer än gärna allt för henne under sexet, slickar henne varje gång bara för att hon också ska kunna få en orgasm!

    Prövat en massa men hon säger bara att hon inte är sugen längre, enda gångerna hon är sugen så är jag på jobbet. Konstigt nog

Svar på tråden Hur ofta bör man ha sex i en relation?