• Freddan1987

    Bo/flytta till Enköping?

    Hej! 


    Jag och min familj funderar på att flytta från Stockholms området till Enköping och bo i Bredsand. Vi har två barn som kommer att vara 1 år respektive 5 år. 


    Vi är dock lite osäkra på om vi ska genomföra flytten eller inte. Vi känner ingen som bor i Enköping och tänkte höra lite hur det är att bo där? Just det området som vi tittar på finns det ingen skola eller förskola på promenadavstånd och vi kommer bli beroende av bil och skolskjuts. Närmsta förskola ligger ca 2 km därifrån och närmsta skola ca 5 km. Jag är inte så orolig för den yngsta dottern men den äldsta dottern är lite mer försiktig av sig och det tar tid innan hon känner sig trygg/bekväm så funderar på om hon kommer att trivas i Enköping? 


    Är det lätt att komma in i samhället och träffa nya människor? Hur är skolorna osv? Hur är Enköping som stad?

    Ett annat alternativ som vi också funderar på är Stallarholmen/Strängnäs. Någon som har erfarenhet av det? Vi vill flytta lite utanför Stockholm men ändå så att man kan pendla till Stockholm. 

    Tacksam för lite åsikter, erfarenheter och tankar kring detta! :)

Svar på tråden Bo/flytta till Enköping?