• Anonym (ONT!)

    HJÄLP! Finne mellan skinkorna!

    Jag har fått en finne mellan skinkorna och den gör vansinnigt ont. Jag har hög smärtgräns men denna jävla finne får mig att kvida av smärta. 

    Vad fasen gör jag!? Har ni några knep som inte inbegriper att åka till akuten. 


    VARNING för beskrivning härefter, läs inte om du är kräkmagad förrän vid **

    Jag fick den i förrgår och då var den hård och gjorde lite ont, men inte så farligt, sen sprack den när jag klämde till på den, men inte mycket. Igår var det bättre, sved lite grann men inte mer än att jag inte brydde mig. 

    Men idag! Jävlar i havet! Nu svider den och smärtar så jag kan inte sitta ordentligt, inte ligga, inte stå, inte gå. Det verkar som om den vätskar också lite grann, jag har torkat och tvättat och har nu en bomullsrondel mellan skinkorna så det är LITE bättre, men hualigen så jäkla ont den gör!

    ** Funderar på att lägga mig i ett varmt bad, kan det hjälpa tro? 

  • Svar på tråden HJÄLP! Finne mellan skinkorna!
  • Studentpappa

    Kläm ur varet och tvätta rent med sprit så brukar det vara klart för mig när det kommit en finne på röven på besök. Kan behöva upprepas innan den ger sig.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (ONT!)
    Studentpappa skrev 2019-02-15 20:28:47 följande:

    Kläm ur varet och tvätta rent med sprit så brukar det vara klart för mig när det kommit en finne på röven på besök. Kan behöva upprepas innan den ger sig.


    Det var det jag gjorde i förrgår. Men det kom knappt något alls då den var för omogen. Nu går den inte att klämma alls verkar det som, eller så är det för att det gör så vansinnigt ont att jag inte tar i ordentligt...
  • Studentpappa
    Anonym (ONT!) skrev 2019-02-15 20:38:36 följande:

    Det var det jag gjorde i förrgår. Men det kom knappt något alls då den var för omogen. Nu går den inte att klämma alls verkar det som, eller så är det för att det gör så vansinnigt ont att jag inte tar i ordentligt...


    Ta en träpinne mellan tänderna och nyp till så den töms. Ta en värktabletter en stund innan om du inte tål smärta, det dövar väl lite.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (.)

    låter som en inflammerad hemorojjder. Så hade jag med

  • Anonym (ONT!)
    Studentpappa skrev 2019-02-15 21:08:59 följande:
    Ta en träpinne mellan tänderna och nyp till så den töms. Ta en värktabletter en stund innan om du inte tål smärta, det dövar väl lite.
    Hahahaha, jag får testa en träpinne haha. Jag tål vanligen smärta, detta kom som en överraskning att den gör så ont och så djupt.  Den har jag nog fått för mina synders skull. 

    Tack för svar  
  • Anonym (ONT!)
    Anonym (.) skrev 2019-02-15 21:13:12 följande:

    låter som en inflammerad hemorojjder. Så hade jag med


    Hmm, ska googla på det. Det känns dock som en finne och kändes som en även innan jag klämde till på den. 

    Den sitter strax nedanför svanskotan, får man hemorjder där?
  • Anonym (.)
    Anonym (ONT!) skrev 2019-02-15 21:25:22 följande:

    Hmm, ska googla på det. Det känns dock som en finne och kändes som en även innan jag klämde till på den. 

    Den sitter strax nedanför svanskotan, får man hemorjder där?


    ja så kändes min med. Det var en yttre hemorojjd. Nej jag hade den precis vid rumphålet
  • Anonym (ok)

    bada varmt tvätta sen me alsolsprit smeta sen på tandkräm när du går å lägger dig.. tvätta bort i morrn

    förhoppningsvis har den torkat ur då

  • Anonym (Alsolsprit)
    Anonym (ONT!) skrev 2019-02-15 20:10:19 följande:

    Jag har fått en finne mellan skinkorna och den gör vansinnigt ont. Jag har hög smärtgräns men denna jävla finne får mig att kvida av smärta. 

    Vad fasen gör jag!? Har ni några knep som inte inbegriper att åka till akuten. 

    VARNING för beskrivning härefter, läs inte om du är kräkmagad förrän vid **

    Jag fick den i förrgår och då var den hård och gjorde lite ont, men inte så farligt, sen sprack den när jag klämde till på den, men inte mycket. Igår var det bättre, sved lite grann men inte mer än att jag inte brydde mig. 

    Men idag! Jävlar i havet! Nu svider den och smärtar så jag kan inte sitta ordentligt, inte ligga, inte stå, inte gå. Det verkar som om den vätskar också lite grann, jag har torkat och tvättat och har nu en bomullsrondel mellan skinkorna så det är LITE bättre, men hualigen så jäkla ont den gör!

    ** Funderar på att lägga mig i ett varmt bad, kan det hjälpa tro? 


    Dränk en bomullstuss i alsolsprit och tejpa? fast den över bölden, byt ut med jämna mellanrum. Det brukar hjälpa till att torka/dra ur inflammationen.
  • Anonym (Kanske)

    Pilonidalcysta kanske? Aldrig haft nån själv, men läst om ...

Svar på tråden HJÄLP! Finne mellan skinkorna!