• Anonym (slut)

    Sjunker och kan inte resa mig

    Har haft det väldigt väldigt svårt i sex års tid nu. Jag får ingen vettig hjälp från psykiatrin och folk runt omkring mig sviker. Har ett barn så det ska mycket till innan jag ger upp, men de mörka tankarna kommer allt oftare igen. Vad ska jag göra när allt inte bara känns svart utan faktiskt är svart?

  • Svar på tråden Sjunker och kan inte resa mig
  • Anonym (slut)

    Det är så fruktansvärt svårt att få någon sort mänsklig kontakt, hur fan är det möjligt?? Åt helvete med allt.

  • tankfull
    Anonym (slut) skrev 2019-02-16 11:42:07 följande:

    Det är så fruktansvärt svårt att få någon sort mänsklig kontakt, hur fan är det möjligt?? Åt helvete med allt.


    Jag har känt som du också. Jag är ensamstående och har ett barn på heltid vilket gör det knepigt att orka med mig själv på det sätt jag borde. Man sitter fast i en fälla som man inte kan ta sig ur. Det enda du kan göra när det känns som värst är att ta en dag i taget, en stund i taget. Var nöjd med även de små sakerna som du klarar av. Små små steg och små små mål. Önskar dig allt gott och det kommer bättre dagar även om det känns svart just nu.
  • Anonym (slut)
    tankfull skrev 2019-02-16 12:01:54 följande:
    Jag har känt som du också. Jag är ensamstående och har ett barn på heltid vilket gör det knepigt att orka med mig själv på det sätt jag borde. Man sitter fast i en fälla som man inte kan ta sig ur. Det enda du kan göra när det känns som värst är att ta en dag i taget, en stund i taget. Var nöjd med även de små sakerna som du klarar av. Små små steg och små små mål. Önskar dig allt gott och det kommer bättre dagar även om det känns svart just nu.
    Tack, men tror inte du öht förstår vilket skick jag är i och vad jag varit med om. 
  • Anonym (ppp)
    Anonym (slut) skrev 2019-02-16 10:27:48 följande:

    Har haft det väldigt väldigt svårt i sex års tid nu. Jag får ingen vettig hjälp från psykiatrin och folk runt omkring mig sviker. Har ett barn så det ska mycket till innan jag ger upp, men de mörka tankarna kommer allt oftare igen. Vad ska jag göra när allt inte bara känns svart utan faktiskt är svart?


    Vad menar du med "vettig hjälp"? Vilken hjälp skulle du vilja att du fick? 

    Jag vet en person med ganska svår psykisk sjukdom och hon har fått massor med hjälp via psykiatrin, det är bara att den "inte duger", då sjukdomen gör att hon inte förstår vad hjälpen går ut på. Hon säger att hon vill ha "annan hjälp", och det hon vill ha hjälp med går inte då det hon tror är problemet i hennes liv är något helt annat än vad hon själv tror. Inte lätt för psykiatrin att hjälpa då. Känner du igen dig nåt i detta?
  • Liam88
    Anonym (slut) skrev 2019-02-16 12:04:45 följande:

    Tack, men tror inte du öht förstår vilket skick jag är i och vad jag varit med om. 


    Skriv pm till mig, jag lyssnar gärna på dig.
  • Anonym (,,,)

    Antidepressiv medicin (eller antipsykotisk o liknande), ångestdämpande o kontakta ev soc eftersom det finns barn med i bilden.

  • Anonym (slut)

    Problemet är just att man vägrar lyssna 8ch bara vill mata i mig mediciner. Har varit med om psykisk misshandel av fd partner, många svåra sjukdomar samt blivit sviken av flertalet nära vänner och familj under den här tiden. Är svårt traumatiserad, inte psykotisk. Behöver vanlig medmänsklighet, godhet och empati. Inga jävla piller.

  • Anonym (slut)

    Kommer aldrig mer vända mig till psykiatrin. De ignorerar när jag berättar hur dåligt jag mår och ifrågasätter misshandeln. De har inte kompetensen att hjälpa mig.

    Sån vidrig värld det är. Människor är så själviska och onda.

  • Aniiee
    Anonym (slut) skrev 2019-02-16 15:30:22 följande:

    Problemet är just att man vägrar lyssna 8ch bara vill mata i mig mediciner. Har varit med om psykisk misshandel av fd partner, många svåra sjukdomar samt blivit sviken av flertalet nära vänner och familj under den här tiden. Är svårt traumatiserad, inte psykotisk. Behöver vanlig medmänsklighet, godhet och empati. Inga jävla piller.


    Vänd dig till kyrkan. Du behöver inte vara religiös eller ens medlem och de kommer inte pracka på dig deras religion om du inte vill, men de är proffs på att lyssna, hjälpa och vara medmänskliga.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (slut)
    Aniiee skrev 2019-02-16 15:45:05 följande:

    Vänd dig till kyrkan. Du behöver inte vara religiös eller ens medlem och de kommer inte pracka på dig deras religion om du inte vill, men de är proffs på att lyssna, hjälpa och vara medmänskliga.


    Tack för ditt tips. Ska tänka på det. Kanske skulle kunna bli bra.
  • tankfull
    Anonym (slut) skrev 2019-02-16 12:04:45 följande:
    Tack, men tror inte du öht förstår vilket skick jag är i och vad jag varit med om. 
    Det är ju lite mycket begärt att någon ska kunna förstå dig till 100%, det finns faktiskt ingen annan som kan det men det betyder inte att folk inte vill väl. Ingen kan läsa tankar. Du kanske skulle sluta explodera och fördöma när du känner att folk inte ger dig exakt det du vill och tala om vad det är för hjälp du söker istället. Och ha lite ödmjukhet inför att det finns fler än du som har ett helvete varje dag. Ett helvete som du själv inte vet något om. Man hanterar smärta på olika sätt.
Svar på tråden Sjunker och kan inte resa mig