• Juliaisabell95

    Vilken vecka plussade ni ?

    Jag är idag på ÄL + 8 vilket är väldigt tidigt men har 6 dagar kvar till bim, jag har mensvärksliknande smärtor i nedre delen av magen, mår illa, tröttare än vanligt då jag oftast brukar ha sömnsvårigheter så somnar jag extremt lätt nu. Jag har ökad aptit samt att mina bröst är sååå ömma. Någonting känns konstigt i kroppen om någon förstår vad jag menar. 

    Visst kan det vara så att mensen börjar komma tänker jag men jag brukar aldrig få signalerna om det så tidigt. 

    Jag vågar inte testa mig ännu då jag tänker att jag vänta tills BIM men hade varit kul att veta i vilken vecka eller vilken ÄL+ ni plussade :) 

    Sen om jag skulle vara gravid så är det ett resultat av en kille jag PRECIS börjat dejta så det hade ju inte precis varit läge med en bebis men för mig är det välkommet som bara den ! 

  • Svar på tråden Vilken vecka plussade ni ?
  • Tigerkvinna

    ÄL+10 plussade jag på väldigt svagt med RFSU. Dock plussade jag med cb på dagsurin samma dag 1-2 veckor enligt indikatorn. 

  • Juliaisabell95
    Tigerkvinna skrev 2019-02-16 11:11:31 följande:

    ÄL+10 plussade jag på väldigt svagt med RFSU. Dock plussade jag med cb på dagsurin samma dag 1-2 veckor enligt indikatorn. 


    Hade du några känningar innan du plussade ? Känns som att jag alltid har haft känningar men tror jag alltid inbillat mig men denna gång känns det annorlunda :)
  • Tigerkvinna
    Juliaisabell95 skrev 2019-02-16 11:53:34 följande:
    Hade du några känningar innan du plussade ? Känns som att jag alltid har haft känningar men tror jag alltid inbillat mig men denna gång känns det annorlunda :)
    Det som var annorlunda för mig var att dagen efter ÄL så försvann all sexlust och tappen var jätte känslig så ville verkligen inte ha sex. Två dagar efter ÄL fick jag jätte mycket mensvärk som höll i sig fram till BIM. Och 6 dagar efter ÄL blev jag känsligare i lukt och smak sinnet för vi skulle äta räkpizza. Och helt plötsligt var räkor helt hemska i både smak och lukt. 
  • Juliaisabell95
    Tigerkvinna skrev 2019-02-16 12:02:46 följande:

    Det som var annorlunda för mig var att dagen efter ÄL så försvann all sexlust och tappen var jätte känslig så ville verkligen inte ha sex. Två dagar efter ÄL fick jag jätte mycket mensvärk som höll i sig fram till BIM. Och 6 dagar efter ÄL blev jag känsligare i lukt och smak sinnet för vi skulle äta räkpizza. Och helt plötsligt var räkor helt hemska i både smak och lukt. 


    Oj, ja jag har också haft mensvärk sedan kanske 2-3 dagar efter ÄL som ännu håller i sig men tror du det är för tidigt för att testa sig med 6- bim ??
  • Juliaisabell95
    askyfullofstars skrev 2019-02-16 21:16:55 följande:

    ÄL + 10! Då fick jag gravid 1-2 veckor med Clearblues test. :)


    Var det då Clearblues early test eller de vanliga ? :) 

    Hade du några känningar innan du plussade ? :)
  • askyfullofstars

    Det med veckoindikator och även det vanliga. Båda visade plus. ÄL+8 och ÄL + 9 visade ingenting på stickan, jag hade nog tagit första testet om 2 dagar om jag var du.

    Brösten var svullna, sådär de blir innan mens, cirka en vecka innan jag plussa. Jag har c-kupa vanligtvis så det gick inte att ta miste på att storleken hade ökat snabbt. Det fick mig att reagera. Sedan molvärk i magen, ungefär som mensvärk flera dagar i rad. Kände inget illamående förrän 2 veckor efter mitt plus. Kräktes därefter och det höll på til v.18.

    Har du några symtom?


    Juliaisabell95 skrev 2019-02-16 22:15:05 följande:

    Var det då Clearblues early test eller de vanliga ? :) 

    Hade du några känningar innan du plussade ? :)


  • askyfullofstars

    Glömde tillägga. Det var även en känsla inombords, som att jag bara visste. Minns det till skillnad från föregående gång, då visste jag att det inte hade gått.

Svar på tråden Vilken vecka plussade ni ?