• fuexi

    Finns ingen tid att träna, hur går jag ner i vikt?

    Jobbar tider så att det inte finns möjlighet att träna längre såvida jag inte vill vara utan sömn varje vecka.

    Jag har dock gått upp lite i vikt efter att ha varit sjuk ett tag. Vad har ni för tips till mig? Jag jobbar som sagt extremt mycket och svåra tider så jag får inte in någon träning hur mycket jag än vill.

    Dieter? Kosttillskott eller vad har ni för tips?

  • Svar på tråden Finns ingen tid att träna, hur går jag ner i vikt?
  • Grande Rock

    Om det inte finns möjlighet att träna så är väl alternativet att äta aningens färre kalorier än vad man gör av med. Jobbar du så pass mycket som du ger sken av borde du ha en hygglig förbränning även utan träning.

    Är det så att du har ett "stilla" jobb kan du ändå öka på förbränning genom att t ex stå upp istället för att sitta.


    Att tro är att inte veta
  • Anotherone

    Vikten påverkas klart mer av kosten än av att man tränar. Så fokusera på att äta rätt,och så tar du träningen i den mån du hinner.

  • Finansen7

    Vad är träning för dig? Gym? Det finns träning och motion som kan utföras när som helst. Löpning, och promenader t ex. Att försöka lägga in vardagsmotion är också bra. Gå till jobbet, eller delar av vägen.

  • Heliena

    Det är ju kosten som är viktigast om du ska gå ner i vikt. Visst, träning och motion hjälper ju såklart till, men hur man än vrider och vänder på det så är det ju kaloriunderskottet som gör att du går ner i vikt. Så du måste helt enkelt äta nyttigare och mindre.

  • hammarhajen

    Jobbar du alla timmar du inte sover har du större problem än några extra kilon...

    Jobbar man obekväma tider får man helt enkelt träna på det sätt som funkar, t.ex. styrketräning hemma eller löpning med pannlampa. 10 min styrkeövningar på sovrumsmattan fixar ju alla, om man är motiverad såklart. Det är inte vad man helst vill kanske, men ger ju 70 min styrketräning i veckan om man kör varje dag. 

    Cykla till jobbet? Styr familjen mot aktiva aktiviteter, t.ex. åka skridskor istället för att gå på bio. 

  • Ulrick

    Varför inte ordna ett gym hemma om du har svårt med tider. Skaffa lite redskap i form av tex hantlar,hopprep mm och köp alt hyr en motionscykel.Kolla på tips betr redskap och träningskläder på nätet.

  • cattus

    Se till vardagsmotionen istället. Trappor, mindre bil, buss. Se städning som ett träningspass, extra benböj, utfall osv när du dammsuger. Stå istället för att sitta. Använd en balansboll att sitta på om du vill titta på TV.
    Ät nyttigare.

Svar på tråden Finns ingen tid att träna, hur går jag ner i vikt?