• Anonym (Inte jag)
    Äldre 16 Feb 15:18
    1621 visningar
    140 svar
    140
    1621

    Skulle du köra någon till BB i din egen bil?

    Läste just i en gammal tråd som någon kommenterat i efterhand.

    Om du hade en väninna som var singel höggravid och ni bodde oländigt, svårt att ta sig när det är bråttom.
    Skulle du köra henne till BB när det var dags?
    Skulle du följa med henne till förlossningen som stöd?

    Jag har varit i denna situation en gång för många år sedan. Inte så att vi bodde så illa till, här kan man få ta på taxi hyfsat fort. Men hon frågade, om inte hennes sambo var hemma, kunde jag köra då? Och följa med. (Sambons jobb ligger ett par timmar från hemmet.)

    Usch så orolig jag var... nu hade jag fått köra i deras bil om det varit så.Min bil hade jag inte på några villkor riskerat att få fostervatten/blod/annat jox i.
    Jag hade följt med men jag skulle INTE; INTE  vilja det.

    Hur hade du gjort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-16 15:19
    Skulle du köra henne till BB I DIN BIL (skulle det stå) när det var dags?

  • Svar på tråden Skulle du köra någon till BB i din egen bil?
  • Anonym (..)
    Äldre 16 Feb 15:23
    #1
    +1

    klart jag skulle. Det är riskabelt att föda själv och att inte hinna till BB och föda i bilen är EXTREMT ovanligt.

  • Äldre 16 Feb 15:25
    #2
    +2

    Självklart.

    Kan ju lägga en påse eller utomhus filt och sen en vikt stor handduk i mellan om man är rädd. Kan ju alltid lämna in bilen för rengöring om möjligheten inte finns.

  • Anonym (Ego)
    Äldre 16 Feb 15:25
    #3
    +1

    Ja, säten går att skydda och i värsta fall byta. Jag är osäker på om försäkringsbolaget hjälpt mig men det spelar ingen roll. En gravid kvinna och hennes behov av hjälp till en förlossning hade alla gånger gått före mitt behov av joxfri bil.

    Skulle du inte hjälpa en person vid en brand (kan ju få sot på jackan), titta på en människa som ramlat i vattnet och som utan hjälp kanske drunknar (tänk om mobilen blir blöt)?

  • Äldre 16 Feb 15:27
    #4
    +1

    Självklart. Du menar att du inte heller skulle köra någon som ramlat och slagit huvudet och blödde, skurit sig i handen eller liknande för att du är så rädd om din bil? Ta med en handduk och lägg under...

  • Anonym (Inte jag) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 15:29
    #5
    Anonym (..) skrev 2019-02-16 15:23:34 följande:

    klart jag skulle. Det är riskabelt att föda själv och att inte hinna till BB och föda i bilen är EXTREMT ovanligt.


    Jag känner personligen en som är född i en taxi och en som fött på en parkeringsplats. Det gick bra för båda.
  • Anonym (Inte jag) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 15:30
    #6
    Ninjara skrev 2019-02-16 15:25:11 följande:

    Självklart.

    Kan ju lägga en påse eller utomhus filt och sen en vikt stor handduk i mellan om man är rädd. Kan ju alltid lämna in bilen för rengöring om möjligheten inte finns.


    Då skulle jag ha garanti på att hennes familj betalade det.
    Och går det verkligen att få bort den lukten?
  • Anonym (Inte jag) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 15:33
    #7
    Anonym (Ego) skrev 2019-02-16 15:25:58 följande:

    Ja, säten går att skydda och i värsta fall byta. Jag är osäker på om försäkringsbolaget hjälpt mig men det spelar ingen roll. En gravid kvinna och hennes behov av hjälp till en förlossning hade alla gånger gått före mitt behov av joxfri bil.

    Skulle du inte hjälpa en person vid en brand (kan ju få sot på jackan), titta på en människa som ramlat i vattnet och som utan hjälp kanske drunknar (tänk om mobilen blir blöt)?


    Som sagt, det får bli på deras bekostnad.
    Tror inte att försäkringen täcker detta.

    Det är klart att jag skulle hjälpa vid en brand eller ett drunkningstillbud om jag kunnat. Det handlar ju om akut livsfara.
  • Anonym (Jag)
    Äldre 16 Feb 15:42
    #8

    Självklart!!

  • Äldre 16 Feb 15:43
    #9

    Köpte en rökares bil för inte så länge sen bland det första vi gjorde var att lämna in den på invändig sanering. Luktar knappt alls nu (bara en frigolit bit i bagageutrymmet som ska bytas ut). Om man dessutom gillar/står ut med kanel doft kan man lägga in en kanelstång i bilen detta hjälper att dölja/minska övriga dofter.

  • Anonym (Va)
    Äldre 16 Feb 15:47
    #10
    +1

    Självklart hade jag gjort det.

Svar på tråden Skulle du köra någon till BB i din egen bil?