• Anonym (Loppsidoppsi)

    Hjälp varför känner jag mig skengravid?

    Hej!

    Jag behöver er hjälp!

    Jag har en hormonspiral som heter jaydess och det har jag haft i ett år nu för att jag tidigare gjort en abort. Nu till problemet.

    Jag är en person som alltid haft regelbunden mens i sex dagar fram tills nu. Nu hade jag mens senast i slutet på November. Vilket jag hört inte är konstigt med jaydess då mensen försvinner för många, och ingen är lyckligare än jag. MEN min mage är nu så svullen att jag inte ens kan knäppa mina byxor, jag har vart så i snart två veckor och det hände när jag börjat ta tag i min kost och ätit så mycket bättre,samt rört mig mer än vanligt???. Jag har även svullna bröst!? Jag har liksom som symtom som om jag ska ha mens snart?. Iaf jag kan näst intill INTE va gravid då jag inte har legat sen jag senast tog ett gravtest. Jag tror att jag antigen är skengravid? Hur blir man ens av med det?. ELLER att mina hormoner kommer ikapp nu efter att ha vart utan mens så länge. Allt jag vill är att min mens ska komma så hela min kropp sluta sväla. Är det någon som har erfarenhet?? Snälla hjälp.

  • Svar på tråden Hjälp varför känner jag mig skengravid?
  • Anonym (Regelbundet)

    Antar att du redan vet hur det ligger till. Men om man brukar ha reregelbunden blödning med spiral och den plötsligt försvinner så bör man ta ett test. Men det är väldigt ovanligt att bli gravid med hormonspiral och blödning kan komma sällan, oregelbundet eller inte alls. Hade Jaydess i tre år och hade väldigt regelbundna men små blödningar var fjärde vecka.

Svar på tråden Hjälp varför känner jag mig skengravid?