• Magdaaa

    2 ägg kvar i frysen, sätta in båda i Umeå? Syskonförsök hur länge vänta?

    Hej!

    Ruvar just nu men har en dålig känsla :(

    Mycket kan ju hända såklart då det är tidigt men tänker ändå på hur man ska gå vidare om det inte går.

    Har 2 ägg kvar i frysen.

    Kommer vara vår 3e försök om detta inte fungerar, men nu syskonförsök då första ivf blev ett barn.

    Får man sätta i bägge äggen tror ni?

    Eftersom det är sista försöket?

    Och om det inte fungerar nu, när kan man påbörja nästa syskonförsök?

    Kan man börja direkt i nästa menscykel?

    Är ostimulerad cykel men fick lutinus utskrivet pga tidigare blödningar

    Tack å hej:)

  • Svar på tråden 2 ägg kvar i frysen, sätta in båda i Umeå? Syskonförsök hur länge vänta?
  • Pimpinellan

    Kasta inte in handduken än du! Om det nu skiter sig har du 2 kvar- det kan gott och väl räcka. Man bör vänta minst en menscykel innan man gör nytt FET. Det är bara under särskilda omständigheter man får sätta in 2 embryon i Sverige. Betvivlar starkt att såna som gått frysa får sättas in 2 för de anses ju av mycket god kvalitet.
    Ta en steg i taget och lycka till!

  • Magdaaa
    Pimpinellan skrev 2019-02-17 14:29:37 följande:

    Kasta inte in handduken än du! Om det nu skiter sig har du 2 kvar- det kan gott och väl räcka. Man bör vänta minst en menscykel innan man gör nytt FET. Det är bara under särskilda omständigheter man får sätta in 2 embryon i Sverige. Betvivlar starkt att såna som gått frysa får sättas in 2 för de anses ju av mycket god kvalitet.

    Ta en steg i taget och lycka till!


    Du har helt rätt!

    Tack för svar :)

    Tror jag jämför min tidigare ivf men då var det ju stimulerad cykel och jag hade egentligen många sv dom ?gravid?symptomen redan innan jag fick plus på stickan.

    Nu är jag bara otålig, men faktiskt känns det liiiiiite annorlunda idag, känns lite mer som art det faktiskt kan bli nåt.

    Men tiden får utvisa, har redan läst varje tråd på familjeliv så nu får man vackert vänta tills testdagen kommer :)
  • Pimpinellan

    Ruva är alltid jobbigt! Man kastas mellan hopp och förtvivlan, men symptom hit och dit går ju faktiskt inte lita på. Det är ju skillnad på hel-IVF och ostimulerad FET också. Plus att man kan må annorlunda från graviditet till graviditet. Håller en tumme!

  • Magdaaa

    [quote=79449425][quote-nick]Pimpinellan skrev 2019-02-17 15:03:47 följande:[/quote-nick]Ruva är alltid jobbigt! Man kastas mellan hopp och förtvivlan, men symptom hit och dit går ju faktiskt inte lita på. Det är ju skillnad på hel-IVF och ostimulerad FET också. Plus att man kan må annorlunda från graviditet till graviditet. Håller en tumme![/

    Har du helt rätt i!

    Man vill bara spola fram tiden!

    Tack snälla ! :)

  • H@llon

    På kliniken jag går får man göra FET direkt i nästa cykel om man får ÄL. De hävdar att om man får utslag på ÄL-test då är kroppen återställd och redo för ett nytt försök. Jag fick en fryst blastocyst insatt igår i naturlig cykel efter misslyckat färskförsök.

    Oftast vill de ju inte sätta in 2 st pga riskerna med tvillinggraviditet så har ni inga särskillda omständigheter skulle jag gissa att de inte kommer gå med på det.

    Håller tummarna för att du snart får ett plus!


    Magdaaa skrev 2019-02-17 07:37:10 följande:

    Hej!

    Ruvar just nu men har en dålig känsla :(

    Mycket kan ju hända såklart då det är tidigt men tänker ändå på hur man ska gå vidare om det inte går.

    Har 2 ägg kvar i frysen.

    Kommer vara vår 3e försök om detta inte fungerar, men nu syskonförsök då första ivf blev ett barn.

    Får man sätta i bägge äggen tror ni?

    Eftersom det är sista försöket?

    Och om det inte fungerar nu, när kan man påbörja nästa syskonförsök?

    Kan man börja direkt i nästa menscykel?

    Är ostimulerad cykel men fick lutinus utskrivet pga tidigare blödningar

    Tack å hej:)


  • Pitebo

    Hej där!

    Vi går också i Umeå, funderar på ett syskonförsök till sommaren/hösten. Vi har kvar i frysen från första omgången. Tänkte att det kan vara spännande att följa er resa! Tjuvtestat ännu?

    Håller tummar och tår!

  • Magdaaa

    Hej!

    Spännande!

    Jag tog faktiskt många tjuvtester och alla visade plus även på testdagen den 27/2

    Förstår ingenting känner mig 0,0000 % gravid!:)

    Trött är man ju jämt då vi har en ettåring, kanske är att man inte hinner känna efter på samma sätt som första graviditeten? Eller så kommer illamåendet och allt snart, det är ju fortfarande väldigt tidigt:)


    Pitebo skrev 2019-02-28 23:18:02 följande:

    Hej där!

    Vi går också i Umeå, funderar på ett syskonförsök till sommaren/hösten. Vi har kvar i frysen från första omgången. Tänkte att det kan vara spännande att följa er resa! Tjuvtestat ännu?

    Håller tummar och tår!


Svar på tråden 2 ägg kvar i frysen, sätta in båda i Umeå? Syskonförsök hur länge vänta?