• Mumin4

    Bli gravid

    Hej alla!

    Jag har två barn, 17 och 8 år. Innan första graviditeten hade jag efter jag slutat med mina p-piller problem med utebliven mens. Efter 8 månader fick jag hjälp. Körteln som producerar gulkroppshormonet behövde ?kickas igång?. Åt hormoner i ca två månader och blev sen gravid, jag var då 26 år. Vid andra graviditeten blev jag gravid på andra försöket, då var jag 35 år. Vad jag minns hade jag då ÄL ca dag 13.

    Nu är jag 43 och försöker bli gravid med min fästman. Tog ut min kopparspiral i november. Har haft regelbunden mens för, ca 30 dagars. Sen jag tog ut spiralen har min mens ändrat sig lite. Första mensen kom efter ca 5 veckor. Andra efter 4 veckor. Nu tredje efter ca 26 dagar.

    Min mens kom den 8/2 den här månaden. Sista dagen den 12/2. Jag och min kille hade sen sex den 14/2. Efter det har jag känt en molande smärta vid båda äggledarna. Lite mer på vänster sida.

    Jag har testat med ÄL stickor tidigare månader men inte fått starka streck. Sen bara svagare. Tänker att jag nog missat ÄL. Vet att jag tidigare haft ÄL tidigt efter mens. Igår visade ÄL stickan absolut inget.

    Ska fortsätta testa.

    Hur sannolikt tror ni att det är att jag skulle kunna vara/bli gravid nu?

    Vi längtar verkligen efter ett gemensamt barn!

    Ursäkta långt inlägg, ville förklara hela bakgrunden för bättre förståelse

Svar på tråden Bli gravid