• Anonym (gravidofundersam)

    gravid v 8 mår skit (redan?)

    Hej jag är gravid i cirka 8e-9e veckan. igår började jag må illa 
    och idag mår jag jätteilla och när jag lagade mat smakade det som kattmat! jag får kväljningar bara jag tänker på det. jag har frossa och är sjukt trött
     det är normalt va? eller låter det mer som jag håller på att bli sjuk ?
    är det farligt att ha t.ex influensa och vara gravid?
    händerna är iskalla och jag har lätt huvudvärk. om det skulle vara gravidillamående skulle det inte kommit tidigare? eller kanske senare?  tacksam för svarKräks

  • Svar på tråden gravid v 8 mår skit (redan?)
  • Anonym (gravidofundersam)

    när brukar illamåendet komma?

  • Anonym (...)

    Med båda mina barn har jag spytt som en katt, dagligen, från v 7 till v 20. Tålde inte doften av stekt kött. Det är normalt, och en barnmorska sade till mig att illamående tyder på en välrotad graviditet. Så grattis!

  • Anonym (gravidofundersam)
    Anonym (...) skrev 2019-02-17 19:23:36 följande:

    Med båda mina barn har jag spytt som en katt, dagligen, från v 7 till v 20. Tålde inte doften av stekt kött. Det är normalt, och en barnmorska sade till mig att illamående tyder på en välrotad graviditet. Så grattis!


    åh vad hemskt dagligen?
      ja det kom så plötsligt bara.. men det låter ju bra det du säger att det är normaltGlad
  • Anonym (A)

    Det är väldigt vanligt att illamåendet börjar just runt v.8.

  • Anonym (gravidofundersam)
    Anonym (A) skrev 2019-02-17 19:30:18 följande:

    Det är väldigt vanligt att illamåendet börjar just runt v.8.


    jaså då har man att se framemot nuTungan ute
  • Anonym (Ok)

    I min första graviditet mådde jag illa dygnet runt till vecka 14 sen gick det helt magiskt över och resten mådde jag bra. Jag kräktes bara ett par gånger.

    Jag klarade inte av stekos vid tacos (bytte till kyckling några månader) eller att vara nära frysar (även i affärer..) Kände någon doft som jag mådde illa av, men aldrig känt efter det. Jättekonstigt. Så det låter normalt. Min barnmorska sa också att illamående tydde på en stark graviditet. Så det är ju positivt iaf.

    Lycka till och jag vet att även om man får höra positiva saker så är det skitjobbigt och det får man känna och tycka.

  • Anonym (Uscha mig)

    Med första barnet var jag illamående mellan v.9-25. Med andra mellan v.7-27. Och hade "alla" andra besvär som tänkas kan. Bytte smak helt och hållet, var extremt luktkänslig, hade migrän varje dag. Att må pest låter helt normalt för mig alltså.

Svar på tråden gravid v 8 mår skit (redan?)