• Anonym (I)

    Hur komma sig för att skiljas?

    Är så  trött på min man som i alla år har varit mer eller mindre deprimerad och alltid ansett att världen har varit emot honom. Han skäller ofta på barnen utan någon större anledning och när jag inte håller med blir han sur och deppig och ledsen och så är den dagen förstörd. Jag är så grymt trött på detta och vill skiljas, men när han är på gott humör så är det helt OK. Jag har dock länge varit grymt ointresserad av sex, inte bara med honom utan rent allmänt. Det gör honom ännu mer deprimerad. Men jag vet att han kommer bli totalt ensam och isolerad om vi skiljs, han har tappat kontakten med flera av sina vänner som han anser har svikit honom. Och tanken på att bara träffa barnen varannan vecka känns olidlig. Jag vill egentligen inte "hitta tillbaks" heller utan är mest less. Vet dock inte hur jag skall göra för det kommer bli så tråkigt hemma om jag säger att jag vill skiljas. Vi bor i en storstad där det är väldigt dyrt med bostäder också och för honom som har låg lön kommer det bli svårt att hitta nåt vettigt boende. Vad gör man?

  • Svar på tråden Hur komma sig för att skiljas?
  • Anonym (K)

    Du kan inte ta ansvar för honom. Förstår din känsla helt och fullt men till slut så kommer du inte orka vara en bra förälder för barnen. Nä låt honom ta ansvar för sitt eget.

  • Anonym (cx)

    Han låter som en riktig glädjedödare. Antar att han fått behandling för sitt mående, medicin o terapi? Stackars barnen.

    Tråkigt hemma om du säger att du vill skiljas? Men inte tråkigare än att stanna kvar? Ni får väl prata med en parrådgivare. eller soc

Svar på tråden Hur komma sig för att skiljas?