• Anonym (Stora bröst)
    Äldre 17 Feb 20:16
    57 visningar
    1 svar
    1
    57

    Har du gjort bröstförminskning?

    Hej!
    Jag ska boka tid på min VC imorgon för att jag vill förminska brösten. 

    Har du gjort en? Hur länge sedan är det? Hur mycket tog du bort? Syns ärren mycket? Hur är brösten nu? Hur lång tid tog det för dig från det att du bokade en tid på VC till operation? Hur lång tid tog det innan snitten var läkta?

  • Svar på tråden Har du gjort bröstförminskning?
  • Äldre 18 Feb 06:40
    #1

    Bara tanken på att behöva visa upp mig på vårdcentralen för någon som ändå inte är insatt, gjorde att jag sköt på det här i många många år!

    Sen fick jag veta att man inte alls behöver gå den vägen utan då kollade jag upp vilka kliniker som utför den här sortens operationer åt landstinget i mitt län, och kontaktade dem direkt. Om jag blev beviljad skulle jag bli opererad där ändå ju.

    Det kändes otroligt bra och tryggt direkt och läkaren jag träffade hade dels koll på kriterierna och dels kunde hon informera om operationen, för-och nackdelar, hur det skulle gå till praktiskt, rutiner efteråt mm.

    Jag blev erbjuden en op-tid tre veckor senare men vi skulle på semester då så jag tror att det dröjde ca 2 mån.

    Jag tog bort strax under 1200ml, och är supernöjd! Ärren syns om man vet om det men inte annars. Det var rätt äckligt att hålla på och tejpa och byta tejp, särskilt i början. Men man vande sig vid det också.

    Du får fråga om du undrar något mer!

Svar på tråden Har du gjort bröstförminskning?