• Alexander Fagrell

    Beskattningen på bränslen

    Jag är en gymnasie elev från Marina Läroverket och jag undrar vad de finns för åsikter om skatter på flyg, bensin och diesel. Finns de någon som tycker att de bara är dåligt eller bara bra? 

    Jag har även en enkät som jag skulle uppskatta om ni kunde svara på:
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfy8WifywsAeRRJXO25y1xJvqTtunErgUNMG9gzn7Hs7XIV1w/viewform 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-18 13:50
    enkäten är även anonym
  • Svar på tråden Beskattningen på bränslen
  • Anders 386

    Flygskatten borde öka dramatiskt för att minska på nöjesflygandet som en jättestor klimatförstörare. Miljödiesel borde ha betydligt lägre skatt, den är totalt bortglömd och förnekad i miljödebatten. 

  • Anders 386
    Alexander Fagrell skrev 2019-02-18 16:52:21 följande:

    Utifrån dina erfarenheter hur lätt är det att få tag på miljödiesel och hur fick du reda på att de fanns något som hette de?


    Googla HVO. Jag har lärt mig en del av min bror som kör lastbil. Dessutom har tex Preem en väldigt stor andel biobränsle i sin vanliga diesel. Vore det inte för kväveoxiderna skulle biodiesel vara det absolut bästa lösningen för miljön. Men tyvärr har man ju inte löst det problemet..  Rynkar på näsan

    Diesel utanför tätort o sen elbilar i centrum skulle va det bästa..  Men hur löser man det?
Svar på tråden Beskattningen på bränslen