• Äldre 18 Feb 15:49
    196 visningar
    3 svar
    3
    196

    Ett verktyg borta på jobbet. Vad göra?

    Det va slutet på förra veckan.

    Vi kom tillbaka till ett bygge där vi varit förut och jobbat, Fast inte på några dagar.

    Vi skulle färdigställa lite saker. Jag tog med mig tre saker från bilen.

    Jag gjorde de jag skulle sen kom min arbetsledare å hjälpte mig slutet på dagen. Vi bägge använde verktygen(har för mig det verkligen men kan inte säga till 100%).

    Kommer verkligen inte ihåg vart jag gjorde av ett av verktygen. Antingen lämna jag kvar det. Eller så tog min arbetsledare den.

    Eller så la jag tillbaka de i bilen.

    Men idag sa han att de inte låg i bilen.

    Då borde de ligga kvar på bygget.

    Men har letat överallt och hittar inte det..

    Då måste någon ha tagit de?

    Vad skall jag göra?

    Skall jag köpa ett nytt verktyg till firman?

    Det va ju jag som tog in de från bilen.

    Mvh

  • Svar på tråden Ett verktyg borta på jobbet. Vad göra?
  • Pilsne­r
    Äldre 18 Feb 15:53
    #1

    Jag förstår att det inte känns bra just nu, men prata med din chef och berätta precis vad du beskrivit här.

    I normala fall är man inte skyldig att ersätta sådant som kommit bort på jobbet, såtillvida man inte varit påtagligt oaktsam.

    Sånt händer. Alla gör misstag ibland.

  • Äldre 18 Feb 15:55
    #2

    Du pratar med din chef och säger att ett verktyg är borta. Du ska inte behöva köpa nytt, en seriös firma har försäkring för sådana saker. Du var ju knappast grovt oaktsam. Om ni misstänker att det blivit stulet ska det polisanmälas.

  • Äldre 19 Feb 06:09
    #3

    Tack så jätte mycket för svaren. Blev jätte glad!

    Kollade själv i arbetsbilen nu precis och där låg den. Arbetsledare har antagligen inte ens letat. Även om han påstod att den va borta.. Suck..

    Allt är löst!

    Ni är bäst!

    Mvh

Svar på tråden Ett verktyg borta på jobbet. Vad göra?