• Äldre 18 Feb 17:39
    318 visningar
    6 svar
    6
    318

    Vill så gärna bli gravid

    Hej, jag slutade med mina minipiller gestrina 18 augusti 2018, har sedan dess haft en regelbunden mens med en cykel på 35 dagar, har dock blivit skengravid dem 3 senaste månaderna, och förra månaden va mensen sen o va helt säker på att jag inte skulle få den när den tillslut dök upp..

    Nu till denna månaden, jag hade äl runt 4 februari, hade samlag 30 januari, 1 och 2 feb och den 6 februari. Detta va första månaden sen pillerstoppet som jag känt av ägglossningssmärtor igen, och dem slutade aldrig, nu senaste veckan har det dock gått över till en mer molande värk som kommer och går.

    Mina symtom som är annorlunda denna månaden är

    - molvärk, dragningar i ljumskarna, stickande vid äggstockarna

    - kissar onormalt mycket, något jag gjorde vid skenisarna också men nu är det ännu värre än dem andra månaderna

    - mina bröst är inte ömma, något dem alltid blir annars 1-2 veckor innan mens, däremot så sticker det på något konstigt sätt inuti dem? Har aldrig känt denna känslan förrut

    - sen en vecka tillbaka har jag varit ovanligt torr där nere, får inga flytningar och det är irriterat för slemhinnorna är så uttorkade

    - har sen en vecka tillbaka varit väldigt gasig o dålig i magen

    - ingen matlust alls, och blir illamående av tanken på mat

    - har otroligt svårt att somna, men när jag väl har somnat så orkar jag inte vakna igen, kan sova upp till 12-13 timmar o fortfarande bara vilja somna om igen

    Har bim 20/2, jag vet att det bara är 2 dagar kvar men jag känner mig så splittrad, det blir ju såhär varje månad, man får upp hoppet men sen kommer mensen och man får bara negativt på stickan.. jag är väldigt rädd och avvaktsam när det gäller att testa då jag inte vill få negativt, att veta skrämmer mig mer än att inte veta, för då kan man fortfarande hålla hoppet uppe..

    Men iallafall, vad har era tidiga symtom varit? Eller känner du av några symtom nu som tyder på att du kanske är gravid?

  • Svar på tråden Vill så gärna bli gravid
  • Anonym (Sara)
    Äldre 18 Feb 17:40
    #1

    Orkade inte läsa allt men varför tar du inget graviditetstest?

  • Äldre 18 Feb 18:00
    #2
    Anonym (Sara) skrev 2019-02-18 17:40:33 följande:

    Orkade inte läsa allt men varför tar du inget graviditetstest?


    Ja de kan man ju fråga sig, asså jag vill göra det men är bara så rädd för att bli besviken att jag skjuter upp det, har dessutom 2 dagar kvar till bim o vill inte testa för tidigt
  • Äldre 18 Feb 18:22
    #3

    Vi började också försöka i augusti. Så detta är vårt 7e försök. Känns så segt och börjat tappa hoppet.

    Har bim på söndag. 24/2.

    Ta ett test imorgon :)

  • Äldre 18 Feb 18:37
    #4
    mangon skrev 2019-02-18 18:22:45 följande:

    Vi började också försöka i augusti. Så detta är vårt 7e försök. Känns så segt och börjat tappa hoppet.

    Har bim på söndag. 24/2.

    Ta ett test imorgon :)


    Börjar också tappa hoppet.. jag är ju dock väldigt ung fortfarande men det känns som det aldrig blir vår tur medans alla skaffar barn från höger till vänster. Det känns ju särskilt hopplöst när man inte ens kan lita på hur ens egen kropp beter sig.

    Funderar på att göra det, eller så väntar jag till fredag, får jag mensen på onsdag som det är uträknat så känns det onödigt på nåt sätt att ha testat. :)
  • Äldre 18 Feb 20:43
    #5
    Hejohå5324 skrev 2019-02-18 18:37:53 följande:

    Börjar också tappa hoppet.. jag är ju dock väldigt ung fortfarande men det känns som det aldrig blir vår tur medans alla skaffar barn från höger till vänster. Det känns ju särskilt hopplöst när man inte ens kan lita på hur ens egen kropp beter sig.

    Funderar på att göra det, eller så väntar jag till fredag, får jag mensen på onsdag som det är uträknat så känns det onödigt på nåt sätt att ha testat. :)


    Hur gammal är du?

    Jag är 27 & har en dotter som nyligen fyllt 3.

    Vill så gärna få ge henne ett syskon.

    Vår tid kommer. Men när börjar man undra. ;)

    Det är egentligen onödigt att testa innan beräknad måndagen. Det vet man ju, men ändå så gör man det. Jag kommer nog invänta mensen.
  • Äldre 18 Feb 20:56
    #6
    mangon skrev 2019-02-18 20:43:42 följande:

    Hur gammal är du?

    Jag är 27 & har en dotter som nyligen fyllt 3.

    Vill så gärna få ge henne ett syskon.

    Vår tid kommer. Men när börjar man undra. ;)

    Det är egentligen onödigt att testa innan beräknad måndagen. Det vet man ju, men ändå så gör man det. Jag kommer nog invänta mensen.


    Jag är bara 20 år gammal, men har drömt om barn så himla länge, vill dessutom ha en ganska stor familj då jag själv växte upp i en stor familj. Jag borde kunna ha mer is i magen men har längtat efter det så länge att jag bara vill att det ska hända nu nu.

    Ja känner med så, sen är jag inte så testgalen på det sättet heller för jag vågar inte hoppas på att det tagit sig efter alla minus och skengraviditer man har fått hittils.. :/
Svar på tråden Vill så gärna bli gravid