• fridac

    Förvirrad, vill han ha barn eller inte?

    Vet egentligen inte vart jag ska posta detta inlägget i för kategori, menmen..

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år, jag är 25, han 24. Vi började smått prata om barn för ca 1 år sedan, men vi har sagt att vi ska vänta. Vi håller just nu på att renovera, (inga stora renoveringar, och mest utomhus som tex altan) och sagt att vi vill få färdigt innan vi börjar tänka på barn. Men det senaste året har jag varit så sugen på att börja försöka, och sambon har sagt att han inte vill ännu, vilket jag acceptera. Jag slutade med mina p-piller i juli 2018, då jag inte mådde bra av dom, och han var helt med på detta då mitt mående var viktigast! Jag har använt mig av clue app sedan dess, som då stämmer väldigt bra nu efter så lång tid, ser när jag har ägglossning, ska få mens osv. Men nu till sak, han säger att han inte vill ha barn än, men ändå kommer han i mig? Även när jag berättar för han att jag har ägglossning, så kommer han i mig, blir så förvirrad... han skyller ibland på (främst när han vet att jag har ägglossning) att han inte kan hålla sig, vilket jag vet att han kan då vi körde med avbrutet varenda gång under ca 1 år. Hur ska jag tolka detta? Har någon här varit i liknande situation med er partner? Jag har också en liiiiten aning om graviditet nu, då jag mått väldigt illa, haft ömma bröst och känt av extrem trötthet... Men hur ska jag tolka att han kommer i mig 9/10 gånger? Är så förvirrad....

  • Svar på tråden Förvirrad, vill han ha barn eller inte?
  • Anonym (A)

    Han vill inte och kommer antagligen be dig ta bort barnet om det blir något oavsett om du redan sagt att du inte tänker göra det eller inte. Vet om flera liknande fall. Så om du inte kan tänka dig att bli ensamstående med barn, eller börja bråka om att han inte vill behålla osv. så ser du till att skydda dig.

  • Anonym (Evy)
    Anonym (A) skrev 2019-02-18 19:53:11 följande:

    Han vill inte och kommer antagligen be dig ta bort barnet om det blir något oavsett om du redan sagt att du inte tänker göra det eller inte. Vet om flera liknande fall. Så om du inte kan tänka dig att bli ensamstående med barn, eller börja bråka om att han inte vill behålla osv. så ser du till att skydda dig.


    Det är väl HAN som ska se till att skydda sig om han inte vill ha barn... jösses
  • fridac

    Såna här anonyma kommentarer behöver inte fler kommentera i den här tråden tack! Vi har pratat om detta också och jag känner min sambo. Jag VET vad han har för moral och han skulle aldrig lämna mig eller barnet, jag vet att han skulle bli chockad men ändå glad över att bli pappa. Det var inte det som var problemet eller min fråga i mitt inlägg, men tack för dina fina ord :)


    Anonym (A) skrev 2019-02-18 19:53:11 följande:

    Han vill inte och kommer antagligen be dig ta bort barnet om det blir något oavsett om du redan sagt att du inte tänker göra det eller inte. Vet om flera liknande fall. Så om du inte kan tänka dig att bli ensamstående med barn, eller börja bråka om att han inte vill behålla osv. så ser du till att skydda dig.


  • Anonym (Ann)

    Varför testar du inga andra p-medel? Det finns flera utan hormoner. Kopparspiral tex. Dessutom finns kondom. Om man inte vill bli gravid dvs.

  • Anonym (N)

    Jag blir så jävla arg på folk som er! Ta ert ansvar båda två och skydda er! Okej, du är sugen på barn men vet du vilket helvete som väntar sen när du står där med en graviditet och en kille som absolut inte vill ha barn? Ett barn ska vara önskat, inte nått som bara händer. Ni är unga och kan gott vänta lite utan problem.

    Han kommer i dig för att han tycker det är skönt, han är egoistiskt och kommer med stor sannolikhet tycka att du ska göra abort nu eftersom han sagt att han inte vill ha barn. Han ser abort som ett preventivmedel helt enkelt.

  • fridac

    Japp och detta är vi medvetna om men vi har alltid kört avbrutet som sagt, inte helt säkert vi vet men det är valet vi gjort, också kondom i början.


    Anonym (Ann) skrev 2019-02-18 19:57:22 följande:

    Varför testar du inga andra p-medel? Det finns flera utan hormoner. Kopparspiral tex. Dessutom finns kondom. Om man inte vill bli gravid dvs.


  • fridac

    Han ser absolut inte abort som preventivmedel! Han är väl medveten om riskerna, men nu handlade ju inte min fråga i inlägget om abort, eller hur?


    Anonym (N) skrev 2019-02-18 19:57:23 följande:

    Jag blir så jävla arg på folk som er! Ta ert ansvar båda två och skydda er! Okej, du är sugen på barn men vet du vilket helvete som väntar sen när du står där med en graviditet och en kille som absolut inte vill ha barn? Ett barn ska vara önskat, inte nått som bara händer. Ni är unga och kan gott vänta lite utan problem.

    Han kommer i dig för att han tycker det är skönt, han är egoistiskt och kommer med stor sannolikhet tycka att du ska göra abort nu eftersom han sagt att han inte vill ha barn. Han ser abort som ett preventivmedel helt enkelt.


  • Lilyje

    Har ni ens diskuterad vad ni ska göra om du blir gravid?

    Låter mest som att han är en omogen fjant som inte bryr sig om du blir gravid utan förväntar sig att du kommer ta bort barnet så han slipper ta ansvar.

    Sätt dig ner med honom och säg till honom att HAN är ansvarig för att se till att det inte blir barn om han inte är redo. Och att abort inte är ett alternativ till att han är oaktsam.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • fridac

    Nej han förväntar sig inte att jag ska ta bort det, händer det så händer det har vi alltid sagt. Han vet om sitt ansvar


    Lilyje skrev 2019-02-18 20:21:47 följande:

    Har ni ens diskuterad vad ni ska göra om du blir gravid?

    Låter mest som att han är en omogen fjant som inte bryr sig om du blir gravid utan förväntar sig att du kommer ta bort barnet så han slipper ta ansvar.

    Sätt dig ner med honom och säg till honom att HAN är ansvarig för att se till att det inte blir barn om han inte är redo. Och att abort inte är ett alternativ till att han är oaktsam.


  • Lilyje
    fridac skrev 2019-02-18 20:30:30 följande:

    Nej han förväntar sig inte att jag ska ta bort det, händer det så händer det har vi alltid sagt. Han vet om sitt ansvar


    Okey, är det kanske så att han vill ha barn men inte vill stå ut med stressen och oron som kommer av att aktivt försöka?
    M 2010 | B 2017 | A 2019
Svar på tråden Förvirrad, vill han ha barn eller inte?