• Äldre 18 Feb 20:56
    272 visningar
    13 svar
    13
    272

    Ganska ny separerad

    Hej!

    Är separerad sen börjar på dec-18 från ett 9 årigt förhållande. Jag har inget emot att han träffar andra, då jag inte har några känslor.

    Han berättade att han skulle åka och bada med våra gemensamma barn 4 och 6 år, efter dom hade badat ringde han och jag fråga om det gått bra då det kan va svårt att åka med 2 små som springer åt olika håll, men det hade gått bra.

    Hämta barnen på dagis idag, måndag och barnen berätta att dom varit på badhuset med pappa och en tjej, hon bor i samma by och brukar vikarierat på förskolan, där barnen går.

    Jag bil skit irriterad när han inte kan säga att han hade henne med sig, utan man måste höra det från barnen!

    Överreagerar jag eller??? Det är ju liksom ingen gammal vän till han eller mig!!

  • Svar på tråden Ganska ny separerad
  • Anonym (Ja)
    Äldre 18 Feb 20:58
    #1

    ja du överreagerar, han behöver inte redovisa vem han går och badar med för dig.

  • Anonym (Anine­)
    Äldre 18 Feb 21:10
    #2

    Han har ingen skyldighet att berätta vem han träffar eller när. Så ja du överreagerar.

  • Anonym (eee)
    Äldre 18 Feb 21:14
    #3

    Ja lite överreaktion men samtidigt är detta en ny fas för både er och barnen. Jag kan tycka man inte presenterar barn så fort för någon ny. Ni har ju bara varit i sär ett par månader. 

    och lite fegt av honom, kan jag tycka. 

  • Anonym (J)
    Äldre 18 Feb 21:15
    #4

    Jag hade inte heller velat att mitt ex presenterade sin nya för barnen så snabbt. Ni har ju i princip precis separerat och barnen är ganska små, låt de få smälta separationen först innan de blir kastade in i något nytt som kanske inte ens kommer hålla. Och fräscht att dejta någon från förskolan...

  • Anonym (Ja)
    Äldre 18 Feb 21:17
    #5
    Anonym (J) skrev 2019-02-18 21:15:14 följande:

    Jag hade inte heller velat att mitt ex presenterade sin nya för barnen så snabbt. Ni har ju i princip precis separerat och barnen är ganska små, låt de få smälta separationen först innan de blir kastade in i något nytt som kanske inte ens kommer hålla. Och fräscht att dejta någon från förskolan...


    Men det framgår ju ingenstans att det var en dejt, de kunde likväl åkt till badhuset tillsammans?
  • Anonym (Ja)
    Äldre 18 Feb 21:18
    #6
    Maze123 skrev 2019-02-18 20:56:30 följande:

    Hej!

    Är separerad sen börjar på dec-18 från ett 9 årigt förhållande. Jag har inget emot att han träffar andra, då jag inte har några känslor.

    Han berättade att han skulle åka och bada med våra gemensamma barn 4 och 6 år, efter dom hade badat ringde han och jag fråga om det gått bra då det kan va svårt att åka med 2 små som springer åt olika håll, men det hade gått bra.

    Hämta barnen på dagis idag, måndag och barnen berätta att dom varit på badhuset med pappa och en tjej, hon bor i samma by och brukar vikarierat på förskolan, där barnen går.

    Jag bil skit irriterad när han inte kan säga att han hade henne med sig, utan man måste höra det från barnen!

    Överreagerar jag eller??? Det är ju liksom ingen gammal vän till han eller mig!!


    Vet du om det var en dejt eller om de åkt dit tillsammans bara eller kanske renav bara träffats där och hängt tillsammans? Oavsett så tycker jag du överreagerar.
  • Anonym (Ace)
    Äldre 18 Feb 21:24
    #7

    Yes du överreagerar. Han har inte rapporteringsskyldighet till dig.

  • Äldre 18 Feb 21:47
    #8

    Känns inte som det är en dejt när barnen är med.

    Tycker bara känns lite konstigt, när man får höra av barnen och inte av han.

    Tycker han kan hänga med henne på hans barnfria veckor först och främst ett tag,

    Och badet är 10 mil från där vi bor så dom stötte nog inte på varann där.

  • Anonym (Ace)
    Äldre 18 Feb 21:58
    #9

    Men menar du att han inte ska få låta barnen träffa andra vuxna som han (men inte du) känner ifall du inte har gett grönt ljus först? Hade du reagerat på samma sätt om det hade varit en för dig okänd manlig bekant till honom?

  • Anonym (Ja)
    Äldre 18 Feb 22:07
    #10
    Maze123 skrev 2019-02-18 21:47:03 följande:

    Känns inte som det är en dejt när barnen är med.

    Tycker bara känns lite konstigt, när man får höra av barnen och inte av han.

    Tycker han kan hänga med henne på hans barnfria veckor först och främst ett tag,

    Och badet är 10 mil från där vi bor så dom stötte nog inte på varann där.


    Det är ju just det i stort sett alla kommenterat. Ni har eprarerat. Det soelar ingen roll vad du tycker.
  • Anonym (Zxcv)
    Äldre 19 Feb 08:17
    #11
    Maze123 skrev 2019-02-18 21:47:03 följande:

    Känns inte som det är en dejt när barnen är med.

    Tycker bara känns lite konstigt, när man får höra av barnen och inte av han.

    Tycker han kan hänga med henne på hans barnfria veckor först och främst ett tag,

    Och badet är 10 mil från där vi bor så dom stötte nog inte på varann där.


    Det angår ju helt enkelt inte dig vem han umgås med. Du får nog vänja dig vid det.
  • Äldre 19 Feb 08:43
    #12
    +1
    Maze123 skrev 2019-02-18 21:47:03 följande:

    Känns inte som det är en dejt när barnen är med.

    Tycker bara känns lite konstigt, när man får höra av barnen och inte av han.

    Tycker han kan hänga med henne på hans barnfria veckor först och främst ett tag,

    Och badet är 10 mil från där vi bor så dom stötte nog inte på varann där.


    Varför så negativ?

    Var väl alldeles utmärkt att ta med en extra vuxen till ett badhus (äventyrsbad antar jag) . Att plötsligt stå ensam med två barn och göra saker själv kan vara lite läskigt o det var väl jättefint att han tog med sig en vettig människa som sällskap och extra koll?
  • Anonym (Anony­m L)
    Wed 3 Apr 2019 12:24
    #13

    Hur länge sen skedde separationen då?

    Tycker faktiskt det lät hemskt!

    Dessutom med en fröken ?????

    Brukar dom ses annars oxå?

Svar på tråden Ganska ny separerad