• Anonym (undra­nde)
    Äldre 19 Feb 08:29
    705 visningar
    6 svar
    6
    705

    Positivt test hemma neg hos gyn

    Jag skriver aldrig på FL, läser bara andras trådar. 
    Men nu vill jag avreagera mig lite. 
    Tog ett gravtest bim +2 som visade en antydan till positivt, tog sedan ett på bim +3 som visade ett klart positivt och blev såklart jätteglad. 
    Började blöda ca 1,5 vecka efter det och ringde gyn och fick komma på kontroll där de bara kunde se lite slemhinna på VUL och TVÅ gravtest där var negativa. De tog även ett blodprov som visade 5 i hcg.
    Läkaren sa till mig att det var omöjligt att jag var gravid och att det var en försenad mens. 


    Jag känner mig jätteledsen och fånig som åkte in. 
    Men samtidigt trodde jag att jag var gravid, det visade ju positivt hemma. 
    Någon mer som varit med om liknande?
    Jag antar att det sket sig någon dag efter jag testat positivt och att värdena började sjunka redan då men att blödningen kom senare?


     

  • Svar på tråden Positivt test hemma neg hos gyn
  • Äldre 19 Feb 12:52
    #1

    Trist att läkaren avfärdade dig så! Självklart var du gravid om du fick ett tydligt plus på stickan hemma. Men eftersom du började blöda och testet sedan var negativt så fick du ett tidigt missfall, då blir testet ofta snabbt negativt. Jättetrist!

  • Anonym (A)
    Äldre 19 Feb 13:05
    #2

    Som redan nämnts så var du gravid men har tyvärr varit med om ett tidigt missfall. Läkaren verkar totalt inkompetent.

  • Thu 10 Oct 2019 08:23
    #3

    Hej!

    Vi fick ett positivt gravtest förra veckan. Efter ett MA var vi såklart superglada. Knappt en vecka senare var vi hos gym för uppföljning. Hon kunde då se en tidig graviditet. Men jag fick samma morgon en liten blödning. Gravteststet hos Gun visade negativt. Och på eftermiddagen kom en blödning igång. Jag tänkte såklart att det var ett missfall. Igen!

    Hemma tog vi ett nytt test med veckoindikator. Positivt 1-2. Samma som det första testet vi tog. Blödningen har avstannat något nu. Och jag är förvirrad. Vi ska testa med nytt test hemma ikväll eller imorgon. Vi har tid hos en annan läkare nästa vecka. När vi bokade tid tyckte hon jag pratade med att det var märkligt att testet hemma ff var positivt. Och att jag inte haft ont i magen. Min molvärk är ff kvar. Och jag har ömt tandkött och känner yrsel. Mina tydligaste tecken.

  • Thu 10 Oct 2019 11:36
    #4

    Låter mer som ett missfall än att du inte ens va gravid från början. Trist ändå!

  • Little­Sunshi­ne84
    Thu 10 Oct 2019 11:43
    #5

    Låter som tidigt missfall, beklagar. Jag testade positivt flera dagar, började blöda och fick negativt på en gång.

    Hoppas ni får bli gravida snart igen!

  • Anonym (Place­bo)
    Thu 10 Oct 2019 12:16
    #6

    Viljan kan försätta berg.

    Du kan ha manipulerat kroppen att bilda hormoner som het utslag på graviditetstester då du så gärna vill bli gravid.

    BM har rätt. Du har aldrig varit gravid.

Svar på tråden Positivt test hemma neg hos gyn