• Erikkkk

    Snart 36 och singel...

    Hej alla,

    Har några tankar som jag gärna skulle vilja ha er feedback på... Jag är en 35 årig kille (snart 36) som lever i ett förhållande som inte är bra, jag mår inte bra i det och funderar på att bryta. Saken är bara den att jag så gärna vill ha barn, tanken på att vara 36 år och singel/barnlös gör mig både stressad och olycklig. Jag vet att vi killar inte har den "biologiska klockan" att förhålla oss till på samma sätt som kvinnor, men ändå, är det kört för mig vad gäller att bli pappa om jag nu avslutar det förhållande jag nu är i, eller finns det tid, en chans, en möjlighet för mig att i framtiden bli pappa? 

  • Svar på tråden Snart 36 och singel...
  • Monchichier

    Du kommer ju bli ashet på "marknaden" ju!
    Precis rätt ålder, du har "lekt av dig" så att säga, är seriös och viktigaste av allt: du har inte redan barn.

    ivet är för kort för att vara olycklig, så tror du att det inte finns något sätt att fixa det du redan har så är det bättre att bryta.

  • sextiotalist

    Vet flera män som träffat den stora kärleken efter 35 och fått en familj, så absolut, det kommer du hitta.
    Som någon skrev innan, du är ju jättehet, ett plus är ju att du även haft en relation innan så du är ju "tränad" ;)

  • Erikkkk
    diamantjaget skrev 2019-02-19 10:24:23 följande:

    Känner dig partner lika som du?

    Kan ni jobba på förhållandet och skaffa barn?


    Jag vet inte riktigt vart hon står om jag ska vara ärlig... Tror det är främst jag som funderar på att bryta, men ingen av oss skulle säga att vi har ett bra/lyckligt förhållande just nu...
  • Orangebeans
    Beror ju på hur gammal du vill vara när du får barn. Finns ju en chans att bli pappa vid 85 också... 

    Var dock medveten om att det inte är lätt att hitta rätt partner idag. Det finns väldigt många som letar år efter år utan att hitta någon (och särskilt många män som upplever det nästintill omöjligt att få kontakt/dejt/förhållande idag). Sen ska du ju helst inte börja dejta direkt efter att din nuvarande relation tagit slut utan gärna vänta i alla fall ett halvår för att se till att komma över allt och gå vidare (även om du inte tror dig behöva det). Hittar du någon ska ni börja dejta, sen vara tillsammans ett tag, flytta ihop, lära känna varandra och se så ni funkar, se att ni vill vara tillsammans resten av livet osv. Du lär vara minst 40-någonting när du får barn om du gör slut idag och börjar leta nytt direkt (och inte har några större problem att hitta bra partners).

    Åh andra sidan. Skaffa inte barn med någon du inte kan tänka dig att leva resten av livet med. Det är inte rätt varken mot partnern (som tvingas bli ensamstående mamma och tvingas missa halva sitt barns uppväxt när du sen lämnar henne) eller mot barnet (som tvingas flytta varje vecka och aldrig får ha mamma och pappa under samma tak när du lämnat familjen).
Svar på tråden Snart 36 och singel...