• Anonym (Utan känd hemvist)

    Är det någon idé att gå på anställningsintervju med UKH på personbeviset?

    Blev kallad till en anställningsintervju oväntat, dock måste man visa personbevis om man inte har pass, vilket avslöjar att jag inte har någon adress. Jobbar på att fixa en adress men hinner inte på så kort varsel. Se bild:
    Är det bara att avboka eller vad ska man säga?

  • Svar på tråden Är det någon idé att gå på anställningsintervju med UKH på personbeviset?
  • Kjell2
    Anonym (Utan känd hemvist) skrev 2019-02-19 15:36:40 följande:

    Blev kallad till en anställningsintervju oväntat, dock måste man visa personbevis om man inte har pass, vilket avslöjar att jag inte har någon adress. Jobbar på att fixa en adress men hinner inte på så kort varsel. Se bild:
    Är det bara att avboka eller vad ska man säga?


    Avbokar du får du garanterat inte jobbet. Går du dit kanske du får jobbet.

    Sen beror det lite varför det krävs pass och varför du inte har en adress.


  • Anonym (Utan känd hemvist)
    Kjell2 skrev 2019-02-19 15:50:13 följande:
    Avbokar du får du garanterat inte jobbet. Går du dit kanske du får jobbet.

    Sen beror det lite varför det krävs pass och varför du inte har en adress.
    Det verkar vanligt att man får visa pass/nationellt id kort alt. personbevis. Jag får inte skyddade personuppgifter och lever med förföljelse.
  • knivskrik
    Anonym (Utan känd hemvist) skrev 2019-02-19 16:02:29 följande:
    Jag får inte skyddade personuppgifter och lever med förföljelse.
    Gå dit, frågar de så säg detta. Det värsta som kan hända är att du inte får jobbet men då har du försökt i alla fall.
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Schack73

    Jag har aldrig behövt visa leg, pass eller något annat för vare sig intervju eller anställning. Det svåra blir möjligtvis om du blir anställd och de vill ha adress för att kunna skicka lönespecar etc.

  • Anonym (Utan känd hemvist)
    Schack73 skrev 2019-02-19 16:25:13 följande:

    Jag har aldrig behövt visa leg, pass eller något annat för vare sig intervju eller anställning. Det svåra blir möjligtvis om du blir anställd och de vill ha adress för att kunna skicka lönespecar etc.


    Tyvärr specificerade dom detta i mejlet, så det kanske blir nödvändigt? Det borde jag hinna fixa tills dess tror jag.
  • Anonym (HR)
    Anonym (Utan känd hemvist) skrev 2019-02-19 16:31:53 följande:
    Tyvärr specificerade dom detta i mejlet, så det kanske blir nödvändigt? Det borde jag hinna fixa tills dess tror jag.
    Troligtvis vill de verifiera att du är den person som du utger dig att vara. Att du har skyddad identitet tror jag inte kommer att vara något hinder för jobbet.
  • Anonym (HR)
    Anonym (Utan känd hemvist) skrev 2019-02-19 15:36:40 följande:

    Blev kallad till en anställningsintervju oväntat, dock måste man visa personbevis om man inte har pass, vilket avslöjar att jag inte har någon adress. Jobbar på att fixa en adress men hinner inte på så kort varsel. Se bild:
    Är det bara att avboka eller vad ska man säga?


    Vad är det för typ av tjänst?
  • Anonym (Utan känd hemvist)
    Anonym (HR) skrev 2019-02-19 16:52:00 följande:
    Vad är det för typ av tjänst?
    Lagerarbete.
  • Anonym (Utan känd hemvist)
    Anonym (HR) skrev 2019-02-19 16:52:00 följande:
    Vad är det för typ av tjänst?
    Lagerarbete.
  • Anonym (HR)
    Anonym (Utan känd hemvist) skrev 2019-02-19 17:04:56 följande:
    Lagerarbete.
    Har svårt att se att det skulle vara något hinder, lönespec är mest digitalt numera så det är inte heller något problem.

    Lycka till!
  • Anonym (Utan känd hemvist)
    knivskrik skrev 2019-02-19 16:10:43 följande:
    Gå dit, frågar de så säg detta. Det värsta som kan hända är att du inte får jobbet men då har du försökt i alla fall.
    En arbetsgivare vill väl helst ha normala anställda?
  • Anonym (HR)
    Anonym (Utan känd hemvist) skrev 2019-02-19 17:54:00 följande:
    En arbetsgivare vill väl helst ha normala anställda?
    Det spelar nog ingen roll och det är ju inte speciellt ovanligt med skyddad identitet numera
Svar på tråden Är det någon idé att gå på anställningsintervju med UKH på personbeviset?